Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Svět chce SUV, Volkswagen ho jimi hodlá zaplavit

„Svět chce SUV a mnoho z nich ponese logo Volkswagenu,“ s těmito slovy představil šéf značky Herbert Diess nový model T-Roc. Německá automobilka svou nabídku SUV pořádně zahustí, za pár let chce mít v na světových trzích dohromady 19 SUV modelů, včetně elektrických.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J35a20k19u45b 66J25a75n14d75a

26. 8. 2017 10:15

Důvodem nastupujícího trendu SUV je několik, jedním z hlavních je přechod automobilů na elektrický pohon. Díky větší světlé výšce, právě SUV vozů, lze do jejich podlahy následně zabudovat vysokokapacitní baterie. A nebude to mít jakýkoliv vliv na velikost zavazadlového prostoru či na místo uvnitř vozu. Což je obrovské plus, pro výrobce aut.

Samotné VW se po dieselgate chytlo za nos a rozhodlo se do toho praštit. V brzkých letech nás čeká revoluce alternativních pohonů, samočinného řízení, sdílení aut apod.

Sám jsem na to zvědavej, bude to obrovská změna v automobilovém průmyslu a i vlastně v infrastruktuře měst a našich životů. Pokrok člověk nezastaví. :)

0 0
možnosti

tak souvislost nástupu SUV s přechodem na elektromobily považuji za naprostý nesmysl.

1. Proč chystat dnes karoserii na něco co tam dnes vůbec není?

2. Na to by snad bylo lepší MPV bez zvýšené světlé výšky ne? Baterie se dávají do karoserie, ne pod karoserii.

Jinak karoserie SUV mají pro elektropohon jednu zcela zásadní nevýhodu velký aerodynamický odpor, tedy krátší dojezd.

0 0
možnosti

svet nechce SUV, to se nam jen vsechny automobilky snazi podrstrcit, protoze je to pry zrovna IN. Svet chce urcite kategorie aut dle toho jak je chce vyuzivat, pripadne auta ktera umi zastoupit vice takovych kategorii soucasne (treba crossovery, ale crossovery v pravem slova smyslu - cili velikostne jako treba mercedes R, a ne to cemu se dnes rika crossover a ve finale to je v interieru i v kufru velke jako Rapid spaceback...)

mala - prakticka do mesta

auta pro zabavu (kupe, cabrio, gt, sportaky atd)

velka pro rodinu (MPV)

terenni /offroad - pro ty co radi jezdi jinde nez po silnici

jenze SUV je udajne IN a tak to vsichni tlaci ve vsech velikostech a tak uz dnesni SUV jsou vlastne jen male hatchbacky na vyssim podvozky s velkymi koly... temer zadne z nich vsak neni ani Sport ani Utility.. ale jen Vehikl :D T-Roc budiz toho dukazem...

6 0
možnosti

A proč to tedy ti lidé kupují, když to nechtějí?

1 0
možnosti

myslíte, že marketéři automobilek jsou úplní pitomci a vyrábí auta natruc zákazníkům? kdyby trh žádal sportovní kupé, tak budou vyrábět je, kdyby trh chtěl MPV (jako že po boomu v 90 letech už nechce), tak je bude vyrábět taky.

4 0
možnosti

J93a58n 28M48a72l54ý

28. 8. 2017 4:56

To samozřejmě má logiku. Proč ovšem napr. prodejně úspěšné a zakaznicky oblíbené modely Opel Meriva a Zafira končí bez náhrady?

0 0
možnosti

Co nalozili to vezou... ;-)

1 0
možnosti

V první řadě myslím na moji bezpečnost a svou rodinu. A proto si koupím raději větší, vyšší a těžší auto v mezích finančních možností.

0 3
možnosti

stejně drahé "normální" auto nebo MPV je pasivně naprosto stejně bezpečné, ale má lepší aktivní bezpečnost protože je dynamičtější a díky nižšímu těžišti má lepší jízdní vlastnosti!

8 0
možnosti

Jsem naopak rád, že lidi a automobilky dostali rozum a dělají SUV, byť mnohdy dost nepovedená (že, frantici).

. .

SUV má prostě ty správné vlastnosti v jednom autě.

99% lidí nikdy nevyužije jízdní vlastnosti aut jako je sedan alá BMW5, nikdy nebudou potřebovat vlastnosti Offroadu, a ani prostor dodávky.

SUV nabídce větší průjezdnost než kombík, lepší jízdní vlastnosti než offroad a MPV. Víc prostoru než sedan, vyšší posaz než kombi a nižší posaz než příliš vysoké a lavicoidní MPV a jiné dodávkoidní krabice.

Prostě OPTIMUM.

Schválně: Kdo z Vás jezdí zatáčky dveřmi napřed, jezdí v pořádném terénu nebo převáží palety?

Spíš jedeme tak nějak normálně, často v koloně, parkujeme u obrubníku, jezdíme přes retardéry a občas po nějaké polňačce k chatě, a kdy už vezeme něco těžšího, jsme rádi, když to máme po ruce a nemusíme se pro to ohýbat hluboko do kombíku. Navíc SUV je často o 10-15 cm kratší než prostorností srovnatelný kombík..

3 4
možnosti

Délka srovnatelná, šířka je tuším většinou jen o pár cm větší a výška je to, co dělá celkový dojem "velkého auta". Souhlasím s Vámi.

Koupil jsem si SUV 4x4 z několika důvodů: líbí se mi, co kdybych náhodou potřeboval jet po polňačce v lese, neřeším drobné nerovnosti při parkování (obrovský bonus oproti kombíkům, když parkujete u nezpevněné silnice a pak se bojíte vyjet, abyste tam nenechal podlahu), a někde jsem četl, že je to pro mě (potažmo mojí posádku) prý bezpečnější.

Ekologické hledisko nezmiňuji záměrně - ano, je horší než u srovnatelných vozů typu sedan či kombi. Nicméně, velká většina lidí, kteří budou na tento fakt upozorňovat má 10+let staré auto, které se pomalu bojí poslat na technickou/emise aby prošlo. Pokud srovnám emise svého vozu a sedanu starého 10let, jsem na tom nesporně lépe. Vůbec nemluvím o tom, že já jako "vrah v SUV" mám narozdíl od starších vozů auto v perfektním stavu, brzdy 100%, čidla potřebné elektroniky fungují skvěle. A nadávat pak bude člověk se starým vozem, který je rád, že to vůbec brzdí. Čidlo ABS je moc drahé. DPF dávno mrtvé... milerád se pustím do diskuze s člověkem, který má nový vůz. Ale lidé se starým vozem dle mě vůbec nemají co pokřikovat na úkor jakého koli nového vozu, třeba i SUV.

0 0
možnosti

M33a12r19i24o 96P57e12t52r20ů

24. 8. 2017 23:05

Pokud nepotřebujete velký kufr z důvodu koníčků, rodiny, apod., proč ne. Jinak vás moc nepotěší ani Kodiak nebo Q7

0 0
možnosti

Pokud je Vám Kokodák/Q7 kufrem málo, tak potřebujete dodávku protože u těchto značek už větší kufr nekoupíte.

0 0
možnosti

SUV je malé auto uvnitř. MPV má lepší užitné vlastnosti pro rodinu i lepší jízdní vlastnosti. Nejsem hloupý kupovat za větší peníze vůz s menší užitnou hodnotou. Na druhou stranu se nedivím , že staří lidi si kupují SUV, když už jsou sami. I když menší MPV by splnilo stejný účel. Automobilky pochopily, že na vozech SUV vyrejžují více peněz. Lidi jim to baští. Stejný přístup, jakože mi nadnárodní firma nabízí jiné zboží než jinde s ohledem na mé chutě. :-)

3 0
možnosti

Vzdy si vzpomenu na Simpsonovi. "Barte, tyhle velka auta nejsou bezpecna, pri nehodach umira vice lidi nez u beznych aut". Bart: "Umiraji ale jen na druhe strane ne?" ;)

3 0
možnosti

kdo je svět? to je nějaký člověk? jak to ví , že všichni na planetě chtějí suv?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...