Svět chce SUV, Volkswagen ho jimi hodlá zaplavit

  14:25
„Svět chce SUV a mnoho z nich ponese logo Volkswagenu,“ s těmito slovy představil šéf značky Herbert Diess nový model T-Roc. Německá automobilka svou nabídku SUV pořádně zahustí, za pár let chce mít v na světových trzích dohromady 19 SUV modelů, včetně elektrických.

„V následujících 10 letech vyrostou prodeje SUV o 50 procent,“ předpovídá Diess. Populární jsou hlavně ta menší.

A právě T-Roc je tedy jedním z těch nejdůležitějších modelů. Líbivý teréňák do městské džungle má na délku 4,234 metru, což je velmi blízko končící Škodě Yeti, ale na pohled působí mohutněji. Pokud zůstaneme u značky Volkswagen, je novinka o čtvrt metru kratší než od loňska prodávaný Tiguan.

V bobtnající nabídce SUV koncernu Volkswagen tak přestává být jednoduché se orientovat. T-Roc je teď nejmenší městský teréňák, příští rok ovšem dorazí ještě menší T-Cross, vycházející z malého Pola.

Volkswagen T-ROC
Volkswagen T-ROC

Jak se chutě zákazníků mění, zajímavě ukazuje italský trh. Volkswagen totiž podle informací magazínu Motorbox z tamní nabídky stahuje model Sportsvan, praktické MPV má nahradit právě nový T-Roc. Na druhou stranu je třeba říci, že v dnešní SUV mánii silně živené samotnými výrobci už často prostě není z čeho vybírat. Pokud tedy Diess říká, že lidé kupují stále více SUV, slušelo by se také dodat, že jim automobilky občas nic jiného nabídnout neumějí (příkladem jsou třeba Nissan nebo Subaru).

T-Roc stojí na modulární platformě MQB koncernu Volkswagen určené pro auta s motorem vepředu napříč a pohonem předních kol, na které stojí auta od Seatu Ibiza po Škodu Kodiaq nebo VW Passat. Díky tomu může dostat také pohon všech kol (systém s lamelovou elektronicky ovládanou spojkou Haldex). A za další příplatek bude T-Roc mít třeba také podvozek s adaptivními tlumiči nebo progresivní řízení.

Volkswagen T-ROC

Na výběr bude ze šesti motorů, startovat se bude u litrového tříválce, vrcholem budou 190koňová TSI a TDI dvojnásobného objemu. Základní benzinový tříválec má 85 kW (115 k), nad ním je 1,5 TSI se 110 kW (150 k), zážehovým vrcholem je 2,0 TSI 140 kW (190 koní).

Dieselovým základem je 1,6 TDI 85 kW (115 koní), pak následuje slabší dvoulitr se 110 kW (150 k) a vrcholné TDI se 140 kilowatty.

Pohon všech kol (základní ráfky jsou šestnáctipalcové) půjde přikoupit k výkonnějším motorům. Pravděpodobně také T-Roc dodrží koncernovou strategii, podle které slabší verze zůstanou u jednodušší zadní nápravy s torzní příčkou a sofistikovanou víceprvkovou dostanou ty výkonnější. Základní převodovkou je šestistupňový manuál, pro nejsilnější dvoulitry sedmistupňový dvouspojkový automat (u slabších motorů za příplatek).

Tým šéfdesignéra Klause Bischoffa se při návrhu T-Rocu na poměry Volkswagenu docela odvázal. Zajímavou vyváženou siluetu vykreslují výrazné linky. Protože je karoserie hodně členitá, dostal T-Roc hodně zdobných prvků, různých mřížek, lišt, prolisů a dalších detailů a ozdůbek. Úzké přední lampy plynule navazují na masku chladiče, jak to mají moderní volkswageny. Hodně výrazným prvkem jsou plochy v prolisech pod nimi, které jsou orámované LED proužkem, ten slouží jako světlo pro denní svícení, ale umí také blikat oranžově jako směrovka.

Na předním blatníku rýsuje výrazný prolis chlapácký sval a podobně to designéři navrhli u zadního kola. Výrazná křivka neladící s linkami zbytku boků bude asi nejkontroverznějším a zároveň poznávacím znakem auta. Výrazně sešikmený zadní sloupek přidává siluetě dynamiku, jinou barvou lakovaná střecha auto opticky sníží.

Záď chce dát dojem robustnosti. Horní hrana nárazníku zařezává s podlahou obstojně velkého kufru, ale je dost vysoko - nakládat tam kočárek nebo basu piv bude chtít svaly. Zavazadlový prostor má objem 445 litrů, sklopením zadních sedadel se dostanete na 1 290 litrů.

Volkswagen zdůrazňuje charakteristické znaky, díky kterým jsou teď SUV tak oblíbená: snadné nastupování (dveře jsou protažené až dolů přes prahy, takže si nezašpiníte kalhoty), zvýšenou pozici za volantem, díky které má řidič lepší výhled nad provozem, a navrch šmrncovní vzhled.

Volkswagen T-ROC
Volkswagen T-ROC

Interiér také ctí styl dnešních volkswagenů. Oproti exteriéru je umírněnější, oživuje ho výrazné barevné olištování palubní desky. Přístrojový štít může být za příplatek digitální. A vedle něj až osmipalcový displej multimediálního centra. Kabina je příjemně dlouhá, centimetry v podélném směru otvírá rozvor 260 centimetrů.

Herbert Diess při premiéře nového modelu zdůraznil, že auto dostane do základní výbavy systém automatického brzdění před překážkou, který zabrání většině městských štouchanců z nepozornosti.

Výroba v portugalském Sétubalu už se rozběhla, autosalonová premiéra je naplánovaná na půlku září do Frankfurtu. V Česku bude k objednání od října, nebo listopadu, první auta dorazí v prvním týdnu 2018. Startovací cenu se snaží české zastoupení značky srazit pod půl milionu.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...