Smradlavá záhada Hyundaie. Sedadla nóbl SUV páchnou po česneku a ponožkách

  8:27
Americká pobočka automobilky Hyundai řeší neobvyklou potíž. Některé exempláře sedmimístného SUV Palisade začaly ve vyšších teplotách po určité době používání vydávat nepříjemný zápach. Firma dosud neoznámila, co je jeho zdrojem. Zatím nemá pro zákazníky řešení, ovšem slibuje ho.
Hyundai Palisade

Hyundai Palisade | foto: Hyundai USA

Vůně nového auta mnozí motoristé znají – i když si nové auto kupuje málokdo, v showroomu nebo na automobilové výstavě se s ním jistě většina lidí již seznámila. Někomu je směsice pachů čerstvých aut velmi příjemná, jiný z nich nadšený příliš není, každopádně je jisté, že vůně z nového vozu po několika měsících používání poměrně spolehlivě vyprchá. Dokonce se prodávají osvěžovače vzduchu do auta s „vůní nového auta“.

Někteří majitelé SUV Hyundai Palisade v USA však řeší problém s nepříjemným zápachem svého vozu, za který nemohou. Uživatelé v tamních automobilových fórech i redaktoři amerického motoristického magazínu Cars.com si stěžují, že jejich Palisade začalo po určitém čase vydávat v interiéru nepříjemný zápach nejasného původu. Stížnosti nejsou ničím neobvyklým, problém se zdá být relativně rozšířený a zhoršuje se s rostoucí teplotou. Řada majitelů vozu zápach odhalila až v průběhu léta, i když auto vlastní od konce loňského roku.

Zápach někteří popisují jako jakousi kombinaci česneku a špinavých ponožek, jiní zmiňují, že má více chemickou než organickou povahu. Podle dosavadních informací se zdá, že problémem trpí vozy s jednou konkrétní konfigurací čalounění, a to bohužel s luxusním provedením interiéru s čalouněním sedadel ve světlé kůži Nappa. Za pozornost stojí také fakt, že sesterskému modelu Kia Telluride se stížnosti v podstatě vyhýbají, takže se zdá, že na vině je konkrétní provedení sedadel.

Automobilka připustila, že problém existuje, ví o něm a pracuje na nápravě. Nicméně od závěru srpna, kdy magazín Cars.com zveřejnil svůj článek s poznatky o zápachu, zatím nepřišla s řešením ani možnými radami pro zákazníky. Firma zatím nepotvrdila, jak rozšířený problém je, zda se týká všech modelů s daným provedením interiéru, nebo jen určitého množství aut. Úkol zjistit příčinu a rozsah potíží je v tomto případě velmi obtížný, jelikož každý majitel je na pachy ve voze různě citlivý. Někomu vadí i malý náznak pachu, jiný si u svého vozu, který objektivně páchne, zatím ničeho nevšiml.

Podle informací webu mění automobilka zákazníkům, kteří s problémem přijeli do servisu, hlavové opěrky, které se zdály být jedním z možných zdrojů zápachu. Jenže to má dva háčky: opěrek je nedostatek, a tak zákazníci na výměnu čekají, navíc se zdá, že toto řešení nezabírá. Zákazníci i novináři zmiňují, že zápach vychází z vnitřku sedadla a je cítit například otvory, které slouží pro ukotvení hlavových opěrek v sedadle. Týkat se má prakticky všech sedadel ve voze.

Očichávači

Obdobné potíže jsou v současnosti velmi vzácné, na druhou stranu je zajímavé, že se neobjevují častěji. Moderní automobily jsou neuvěřitelnou směsicí materiálů, od různých přírodních hmot přes plasty a tkaniny všeho druhu až po různé chemikálie, které slouží jako lepidla, laky, těsnění a plní další funkce. 

Auta samozřejmě musí v tomto ohledu splnit určité předpisy o koncentraci zdraví škodlivých látek, které se snaží automobilky z interiérů v maximální míře eliminovat, jenže různé nezávadné a ekologické materiály mohou na druhou stranu představovat výzvu z hlediska vydávaného zápachu a jeho stálosti.

Kromě pečlivého sledování chemického složení (nejen) interiéru vozu automobilky zaměstnávají i speciální týmy „čichačů“, kteří mají za úkol zajistit, že bude auto svým zákazníkům vonět dobře, nebo ideálně nebude vydávat žádný zápach ani vůni. Shodou okolností se na tento úkol výrazně soustředila automobilka Kia při vývoji první generace svého hatchbacku Cee’d. Firma zjistila, že nos evropských zákazníků vnímá pachy ve voze jinak než korejský uživatel auta. Ideálně neutrální zápach auta tak vlastně není tak neutrální ve všech končinách světa a pro všechny čichové receptory.

S kůží, které se týká aktuální problém Hyundai, se pojí ještě jedna specialita. Kožené čalounění je asi jedinou součástí vozu, u které je žádoucí, aby cítit byla. Vůně přírodní kůže je řadě zákazníků příjemná a od nového vozu s koženým interiérem ji vyžadují. Na druhou stranu náročným zpracováním kůže dnes většinu své typické vůně ztratí, takže ji musí automobilky materiálu následně dodávat uměle. Kdo ví, jestli tento postup není nakonec jednou z příčin aktuální záhady velkého hyundaie.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...