Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SUV-kabrio láká na Q5: Audi Cross Cabriolet quattro

aktualizováno 
Autům do lehkého terénu, kterým motor pohání všechna kola, říkáme sportovně užitková (SUV). Když vyrazí takový vůz na autosalon jako koncept, může si dovolit i odložit střechu. U Audi takový speciál pojmenovali Cross Cabriolet.

Audi Cross Cabriolet quattro | foto: Audi

Už se váš účet těší na nové Audi do přírody? Q5 se pomalu připravuje v ingolstadtských laboratořích na premiéru.

Jako jeho ochutnávku automobilka připravila verzi s odříznutou střechou pojmenovanou Audi Cross Cabriolet quattro Concept. Představení proběhlo na autosalonu v Los Angeles.

Střechyprostý koncept, ze kterého můžete třeba při výletu do lesa sbírat šišky a na louce sedmikrásky, má pouhé tři dveře.

Dvoubarevné provedení možná něčím připomíná skautský oddíl z Mladé Boleslavi. Bronzové lakování 462 cm dlouhého, 1,91 m širokého a 1,63 metru vysokého auta je extravagantní a nepřehlédnutelné. Rozvor je 2,81 metru. Jedenadvacetipalcové ráfky obuté do gumové obuvi velikosti 265/35 jsou autosalonovou společenskou nezbytností.

Interiér nového SUV-kabrioletu od Audi je přísně čtyřmístný. Hlavy posádky bude u sériové Q5 před nepřízní počasí krýt plech, v případě Cross Cabriolet quattro Conceptu to je látka. Její poskládání do kufru trvá 17 sekund.

S technikou nacpaným konceptem metroproject soutěží v libůstkách určených pro generace řidičů odchovaných na počítačích. Auto má na palubě například 3D navigaci založenou na fotomapách Google Earth. Mapy a informace o provozu se průběžně aktualizují přes internet, vše se ovládá přes dotykový displej.

Audiosoustava má 505 wattů a nese značku Bang & Olufsen. Když si mezi sebou budou chtít cestující popovídat, nemusejí křičet, stačí použít palubní interkom.

Všechna kola roztáčí podélně uložený 240koňový šestiválcový  turbodiesel s objemem tři litry, vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail. Díky tomu, že odlučuje s pomocí aditiv na bázi močoviny oxidy dusíku z výfukových plynů, je schopný dostát i požadavkům chystaných emisních norem Euro6. Audi by rádo se svými "čistými" motory prorazilo také na severoamerický trh, kterému zatím čadivé diesely nevoní a staví jim do cesty přísné ekonormy.

Z nuly na stovku se nejnovější koncept Audi rozjede za 7,2 sekund, řídicí jednotka preferuje při rozdělování výkonu zadní nápravu, na kterou posílá za normálních podmínek osmistupňový automat 60 % z až pětisetnewtonmetrového kroutícího momentu.

Uhánět umí až dvěstěčtyřicítkou a průměrná spotřeba má být 7,3 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Nechybí magneticky řízené tlumiče a karbokeramické kotouče brzd, které mají vydržet až 300 tisíc kilometrů. Ty přední mají průměr 380 a zadní 356 mm, zakusují se do nich šestipístkové třmeny.

Pozornost zaslouží i podvozek, který lze s pomocí elektromotorů zvýšit až o 4 centimetry během 4 sekund stisknutím tlačítka na přístrojovce

Až představí Audi umírněnou sériovou verzi Q5 s pěti dveřmi a plechovou střechou, bude prohánět hlavně BMW X3, Land Rover Freelander a třeba i VW Tiguan.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.