Audi Cross Cabriolet quattro

Audi Cross Cabriolet quattro | foto: Audi

SUV-kabrio láká na Q5: Audi Cross Cabriolet quattro

  • 23
Autům do lehkého terénu, kterým motor pohání všechna kola, říkáme sportovně užitková (SUV). Když vyrazí takový vůz na autosalon jako koncept, může si dovolit i odložit střechu. U Audi takový speciál pojmenovali Cross Cabriolet.

Už se váš účet těší na nové Audi do přírody? Q5 se pomalu připravuje v ingolstadtských laboratořích na premiéru.

Jako jeho ochutnávku automobilka připravila verzi s odříznutou střechou pojmenovanou Audi Cross Cabriolet quattro Concept. Představení proběhlo na autosalonu v Los Angeles.

Střechyprostý koncept, ze kterého můžete třeba při výletu do lesa sbírat šišky a na louce sedmikrásky, má pouhé tři dveře.

Dvoubarevné provedení možná něčím připomíná skautský oddíl z Mladé Boleslavi. Bronzové lakování 462 cm dlouhého, 1,91 m širokého a 1,63 metru vysokého auta je extravagantní a nepřehlédnutelné. Rozvor je 2,81 metru. Jedenadvacetipalcové ráfky obuté do gumové obuvi velikosti 265/35 jsou autosalonovou společenskou nezbytností.

Interiér nového SUV-kabrioletu od Audi je přísně čtyřmístný. Hlavy posádky bude u sériové Q5 před nepřízní počasí krýt plech, v případě Cross Cabriolet quattro Conceptu to je látka. Její poskládání do kufru trvá 17 sekund.

S technikou nacpaným konceptem metroproject soutěží v libůstkách určených pro generace řidičů odchovaných na počítačích. Auto má na palubě například 3D navigaci založenou na fotomapách Google Earth. Mapy a informace o provozu se průběžně aktualizují přes internet, vše se ovládá přes dotykový displej.

Audiosoustava má 505 wattů a nese značku Bang & Olufsen. Když si mezi sebou budou chtít cestující popovídat, nemusejí křičet, stačí použít palubní interkom.

Všechna kola roztáčí podélně uložený 240koňový šestiválcový  turbodiesel s objemem tři litry, vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail. Díky tomu, že odlučuje s pomocí aditiv na bázi močoviny oxidy dusíku z výfukových plynů, je schopný dostát i požadavkům chystaných emisních norem Euro6. Audi by rádo se svými "čistými" motory prorazilo také na severoamerický trh, kterému zatím čadivé diesely nevoní a staví jim do cesty přísné ekonormy.

Z nuly na stovku se nejnovější koncept Audi rozjede za 7,2 sekund, řídicí jednotka preferuje při rozdělování výkonu zadní nápravu, na kterou posílá za normálních podmínek osmistupňový automat 60 % z až pětisetnewtonmetrového kroutícího momentu.

Uhánět umí až dvěstěčtyřicítkou a průměrná spotřeba má být 7,3 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Nechybí magneticky řízené tlumiče a karbokeramické kotouče brzd, které mají vydržet až 300 tisíc kilometrů. Ty přední mají průměr 380 a zadní 356 mm, zakusují se do nich šestipístkové třmeny.

Pozornost zaslouží i podvozek, který lze s pomocí elektromotorů zvýšit až o 4 centimetry během 4 sekund stisknutím tlačítka na přístrojovce

Až představí Audi umírněnou sériovou verzi Q5 s pěti dveřmi a plechovou střechou, bude prohánět hlavně BMW X3, Land Rover Freelander a třeba i VW Tiguan.