Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to oficiální: Lamborghini bude vyrábět SUV, stavět ho bude v Itálii

  22:43aktualizováno  22:43
Italská automobilka Lamborghini potvrdila, že vstoupí na trh s luxusními sportovně-užitkovými vozy (SUV) a nový očekávaný model bude vyrábět v Itálii. Nový model se má na trhu objevit v roce 2018. Firma podle zákulisních informací uvažovala o výrobě nového modelu také na Slovensku.

Lamborghini chce vyrábět SUV od roku 2018 | foto: Lamborghini

Nabídka pobídek od italské vlády však byla podle generálního ředitele Stephana Winkelmanna výhodnější a firma se proto nakonec rozhodla ponechat výrobu doma.

Automobilka obdržela od italské vlády finanční pobídky v objemu více než 80 milionů eur (2,2 miliardy Kč). Díky výrobě nového vozu má vzniknout 500 pracovních míst.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini představila koncept SUV v roce 2012, auto neslo jméno Urus, dosud se očekává, že se tak bude jmenovat i produkční model (více o Lamborghini Urus čtěte zde). Automobilka očekává, že vyrobí ročně až 3000 vozů nového modelu, což více než zdvojnásobí výrobu v závodě Lamborghini v Sant´Agatě Bolognese. Cena vozu by podle agentury Reuters měla být 180 000 eur (4,9 milionu Kč). Podle analytiků IHS Automotive je nový model důležitým doplňkem značky Lamborghini, protože jí může přilákat nové zákazníky.

Fotogalerie

Lamborghini je součástí německé automobilky Volkswagen. Server topspeed.com upozornil, že doposud se spekulovalo o tom, že Urus se bude vyrábět v závodě Volkswagenu v Bratislavě, kde se vyrábějí také další velká SUV automobilky VW Tourag a Audi Q7 a karosérie Porsche Cayenne. Právě s těmito modely by mělo být nové lamborghini technicky zpřízněné.

Topspeed.com se domnívá, že slovenský závod o výrobu nového Lamborghini nepřijde a s produkcí to bude stejné, jako v případě Porsche Cayenne. Na Slovensku se vyrábí karoserie, podvozek a část poháněcího mechanismu modelu Cayenne; tyto části se pak posílají do Lipska na konečnou montáž. Tentokrát ale budou tyto části směřovat ze Slovenska do Itálie.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.