Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to oficiální: Lamborghini bude vyrábět SUV, stavět ho bude v Itálii

  22:43aktualizováno  22:43
Italská automobilka Lamborghini potvrdila, že vstoupí na trh s luxusními sportovně-užitkovými vozy (SUV) a nový očekávaný model bude vyrábět v Itálii. Nový model se má na trhu objevit v roce 2018. Firma podle zákulisních informací uvažovala o výrobě nového modelu také na Slovensku.

Lamborghini chce vyrábět SUV od roku 2018 | foto: Lamborghini

Nabídka pobídek od italské vlády však byla podle generálního ředitele Stephana Winkelmanna výhodnější a firma se proto nakonec rozhodla ponechat výrobu doma.

Automobilka obdržela od italské vlády finanční pobídky v objemu více než 80 milionů eur (2,2 miliardy Kč). Díky výrobě nového vozu má vzniknout 500 pracovních míst.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini představila koncept SUV v roce 2012, auto neslo jméno Urus, dosud se očekává, že se tak bude jmenovat i produkční model (více o Lamborghini Urus čtěte zde). Automobilka očekává, že vyrobí ročně až 3000 vozů nového modelu, což více než zdvojnásobí výrobu v závodě Lamborghini v Sant´Agatě Bolognese. Cena vozu by podle agentury Reuters měla být 180 000 eur (4,9 milionu Kč). Podle analytiků IHS Automotive je nový model důležitým doplňkem značky Lamborghini, protože jí může přilákat nové zákazníky.

Fotogalerie

Lamborghini je součástí německé automobilky Volkswagen. Server topspeed.com upozornil, že doposud se spekulovalo o tom, že Urus se bude vyrábět v závodě Volkswagenu v Bratislavě, kde se vyrábějí také další velká SUV automobilky VW Tourag a Audi Q7 a karosérie Porsche Cayenne. Právě s těmito modely by mělo být nové lamborghini technicky zpřízněné.

Topspeed.com se domnívá, že slovenský závod o výrobu nového Lamborghini nepřijde a s produkcí to bude stejné, jako v případě Porsche Cayenne. Na Slovensku se vyrábí karoserie, podvozek a část poháněcího mechanismu modelu Cayenne; tyto části se pak posílají do Lipska na konečnou montáž. Tentokrát ale budou tyto části směřovat ze Slovenska do Itálie.

Autoři: ,




Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.