Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Prodeje SUV se v posledních pěti letech zdvojnásobily

Podíl sportovně užitkových vozů označovaných SUV se na českém trhu za posledních pět let zdvojnásobil. V současnosti tvoří jednatřicet procent prodejů osobních aut a jsou tak nejoblíbenější kategorií. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pravy SUV by melo mit aspon 150 koni 350 kroutici moment a 4x4. A samozreme vyzsi brodivost. Vse ostatni co je pod jsou jen pseudo SUV na machrovani.

0 0
možnosti

Pamatujete na článek o výrobě Peugeotu 405 v Iránu? Tam byla krásně vidět světlá výška toho tehdy normálního vozu - cca jako dnešní SUV v Evropě.

A popravdě řečeno - polovina SUV z fotogalerie jsou spíš Hatchbacky s trochou plastu.

Zkrátka mi přijde že hodně zákazníků přišlo na to, že stále "lepší jízdní vlastnosti" jsou jim už k ničenu, když kvůli světlé výšce 13 cm ani nezajedou přes práh na zahradu, nebo stačí kořen v asfaltu a už drhnou spodkem.

1 0
možnosti
Foto

Trochu zvýšené karoserie vyhovují zejména lidem s handicapem, nastupuje a vystupuje se z nich lépe. 4x4 je o slušný příplatek dražší, vyplatí se jenom na venkově, kde se často musí na nezpevněné cesty.

Samozřejmě je to i móda, hlavně ve velkoměstech se v takových autech hraje na dobrodružství při cestě k Penny nebo Kauflandu.

2 0
možnosti

J22a92n 67S72t68e36h39l98i68k

11. 5. 2019 10:03

Ted u nás u bytovky jsou tři subaru outback . Vyšší kombík , pěkná kára. V zimě to normálně vjedou do 0,5m sněhu a parkují a pak bezproblému vyjedou . Ja bych byl s autem na břiše a kola by se jen protáčela ;-D

2 0
možnosti

Tady se pise o suv a pritrom 80% to zadne suv nejsou - tak se proberte a delejte neco

3 5
možnosti

samozřejmě že to SUV jsou, se sám prober

2 3
možnosti

Teď jsem si to přečetl detailněji. Audi A6 Allroad zařazen mezi SUV? :-)

3 0
možnosti

Světlou výškou a 4x4 na to má.

A rozhodně tam patří pokud vezmeme v úvahu použití.

0 0
možnosti

Autor by možná neměl jen kopírovat zprávy z četky ale trochu je alespoň upravit, pak by možná nepustil do světa nesmysl který porovnává jednu celou kategorii aut s konkrétní třídou aut jiné kategorie a dělat z toho rádoby bombastický závěr ;-)

0 0
možnosti

jezdím s SUV 10 let a je to v pohodě, nikdy jsem ho nepřevrátil, dokonce jsem ani na silnici nikdy žádný převrácený neviděl, když jsem nějaký viděl, tak to nikdy nebylo SUV, závistiví lidé, kteří mají jen na oktávii kombi 1,9TDI 66 kW s přetočeným tachometrem vytvořili okolo SUV spoustu mýtů, SUV je mezi motoristy nejoblíbenější kategorie aut a ti, kteří s nimi jezdí jsou spokojeni a když jim doslouží, tak kupují nové, do nízké oktávky se jim nechce

3 1
možnosti

Lepší rozhled a (falešný) pocit větší bezpečnosti bych za horší jízdní vlastnosti a vyšší spotřebu nevyměnil. Ale každý ať si vybere dle svého gusta.

11 1
možnosti

Ono jde spíš o pohodlnější nastupování, větší prostor a pohodlí. Spotřeba je stejná, jízdní vlastnosti pokud nejezdíte jako závodník taky. Měl jsem Citroen C4, jezdil jsem za 7,2 dlouhodobý průměr. Teď mám Renault Kadjar, spotřeba 7,6, jízdní vlastnosti stejné plus nemusím na každé polní cestě trnout, jestli něco neutrhnu, pohodlnější posez, subjektivně víc místa uvnitř (i když ta C4 byla taky ve srovnání s konkurencí docela prostorná)

2 3
možnosti

V25í53t 48K38o30u87b35a

10. 5. 2019 9:32

Je výborné vypíchnout okrajový segment, tvořící necelých 10% prodeje a na základě růstu ekonomiky jásat jak roste o desítky procent ročně. Automobilky ale jistě nejsou tupé a vědí, že při jakémkoliv náznaku poklesu bude právě tento segment první na odstřel a půjde raketově dolů. Akorát nechápu proč do toho SUV zahrnují i nákupní tašky na zvýšeném podvozku.

2 2
možnosti

Ono je to už spíš 20%. Zas tak okrajový segment to není.

4 1
možnosti

Ať si každý kupuje, co chce, je mi to docela jedno. Jenom mi trochu vadí stávající trend nákupu těžkých tanků, protože za chvíli budeme všichni jezdit v OT se spotřebou 30 na sto, protože je to přece bezpečné... Pokud chcete bezpečné auto, kupte si elektromobil. Nejbezpečnější bude nějaký Model X od Tesly nebo Audi E-Tron. Obě ty auta váží 2,5 tuny, tam i případný střet s dodávkou bude poměrně bezpečný.

3 3
možnosti

A pak zhořite na popel ;-D

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...