Diskuze
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí
Děkujeme za pochopení.
D52a92d67a74k 15P83e87t98r
Rada odborníků nad zlato. A co šestikolka, také v zimě zimní pneu?
J94i76ř63í 40K75o80c45u23r40e31k
„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“
----
Ikdyž je 15 nad nulou, svítí sluníčko, sníh nevidět, samá rovinka?
P44a85v73e31l 52J27e78ř11á37b60e68k
Zákon přeci říká, kdy musíte mít zimní pneumatiky na autě.
Takže zjednodušeně - když je na silnici námraza, sníh, led, sněhová břečka, promrzlá vozovka a když to lze očekávat.
Takže když je v zimě tak jak píšete, není problém jet na letních.
Jinak vy si pneumatiky přehazujete podle kalendáře a nebo podle počasí?
Ráno kouknu z okna, vystrčím nos ze dveří, cítím sluníčko, teplo - auto hodím na hever, vrátím letní.
Za týden je ráno námraza - vystrčím nos ze dveří, zjistím, že do hodiny neroztaje - auto hodím na hever a dám zimní.
Prostě musíme jezdit bezpečně, tak si za zimu přehazuji pneumatik dle aktuálního počasí.
M63a12r97e48k 90K94l11u81f64a
Slovo suverenita bych v souvislosti k kočko-psem (rozuměj SUV) nedoporučil užívat.
M53a29r71e85k 28C53e86r67n61y
Aneb kam nedojedes bez retezu, tam radsi nejezdi....
T58o38m45á45š 54V37a37l10d74e88r
V mém případě nevyjedu skokanský můstek, jak to ukázali v reklamě na Audi. S dvojkolkou na přední nápravě v pohodě Ještěd v zimní kalamitě, horské louky se sněhem, lesní cesty, příjezdy ke sjezdovkám . Vše Ultra Gripy od Good Yearu. Akorát předjíždět opatrné řidiče jedoucí přes dělící čáry na silnici (skutečným prostředkem silnice) je voprus. Na vše stačí předokolka. Jedině kdy jsem stál, byla vždy nehoda jiného řidiče. HLAVNĚ JEZDĚTE PLYNULE. A ne jako pitomci, kdy na sněhu někomu visí na kufru a pořád brzdí a přidávají plyn a brzdí. To je na facku. A pokud si někdo nevěří a jezdí o nějakých 30km/hod méně, nebylo by od věci vždy pustit pár vozů před sebe. Zvláště pokud bude následovat dlouhý úsek s plnou čarou. Zajet ke kraji a pustit ty, kteří jezdí plynulým provozem. Tím ubyde mnoho nebezpečných situací, kdy nějakému raplovi povolí nervy.
P72a76v32e29l 94Z41a74j65í90č84e84k
https://www.youtube.com/watch?v=HhWkkHHyeWU
asi tak... 4x2 jeste ktomu suv by bylo na tom o mnoho hure... navic by vam asi nepodekovala u haldexu spojka... torsen by se tim popral trochu lepe... ale ten se podle mne nedava k motorum ulozenym na pric ;) ale jinak at si jezdi s cim kdo chce. Kdybych ja chtel 4x4 tak jdu do bud do qattra nebo integraly... protoze tam se ta 4x4 dala vyuzivat a nic nepredvidala ale proste fungovala.
R43u41d74o76l24f 24P87l13š97e40k
Mám dotaz: uvažuji o koupi Subaru Outback a nevím, jestli 4x4, nebo, jak tady někdo napsal, předohrab... Jaké to má výhody? Díky za info.
K21a48r77e32l 32N67o18v73o69t47n25y
Ten nazev "predohrab" tak nejak mluvi za vse... :-) Nahon 4x4 znamena predevsim lepsi stoupani do kopcu na zasnezene a zledovatele vozovce. Obecne to pomaha pri rozjezdu do kopce, i na suche vozovce se vam pri prudskem rozjezdu nestane, ze byste prohrabl predni kola. Na brzdeni a jizdu rovnomernou rychlosti to nema vliv.
M16i38r14o42s33l33a40v 21M62e61d
Já jsem tak nějak nepobral, v čem by měla ta suverenita SUVéček měla spočívat. Většina těchto aut je postavena na stejném podvozku jako "klasická" osobní auta (takže sedan, kombík a SUV určité značky mají podvozek stejný a nebo velmi podobný) a pokud na stejný podvozek dám (například) sedan a nebo SUV, očekával bych větší suverenitu (lepší jízdní vlastnosti) od něčeho, co je nižší a lehčí. Navíc jsem se někde dočetl, že většina vozů ze segmentu SUV se prodává jen s pohonem jedné nápravy.
V81l28a27d62i68s30l40a49v 33B11u43r76y33š97e98k
nepobral, nepobral, je tam napsaný, že řidiči některých vozů SUV s pohonem všech kol jsou zvyklí na perfektní jízdní vlastnosti především co se týká trakce, tato auta při rozjezdu dokáží docela zrychlovat a přitom si udržet bezvadnou trakci, řidiči jsou zvyklí, že si mohou například dovolit vjet na hlavní silnici před projíždějíci vozidlo a přidat plyn bez toho, aniž by zafungovalo omezení výkonu z důvodu prohrabu, prostě jsou zvyklí na perfektní jízdní vlastnosti a o to víc mohou být překvapení sněhem, tak je to myšleno
R96o37b32e10r94t 53M69a78t15u36l42a
„Řidiči SUV by si měli uvědomit, že brzdná dráha z rychlosti 100 kilometrů v hodině činí na ojetých zimních pneumatikách na suché vozovce mezi 45,7 a 48,2 metry.“
každý za sebou netahá jachtu na přívěsu bez brzd jako ten co vyplodil tohle
Z60d68e63n46ě77k 33M46o45r81á38v14e15k
Dřív do testů zimních pneumatik přidávali pro porovnání jedny letní pneumatiky. Jenže ty na suchém asfaltu vždy vyhrály bez ohledu na teplotu, tak to přestali dělat. Těžko se pak obhajuje, že po většinu zimy vás nutí jezdit s horšími pneumatikami.
V40l55a73d82i64s14l47a13v 47B39u43r90y54š75e58k
nenutí, pokud není sníh tak nikdo nikoho k ničemu nenutí, klidně můžete jezdit na letních celou zimu a že mají letní pneumatiky lepší vlastnosti i v zimě vědí i malé děti, na to se nemusí dělat testy, na sněhu je to ale zase naopak
R17a87d49e10k 31N10e26u93m75a64n82n
Nějak tomu nevěřím - 4 mm vzorek a o 50 % horší brzdná dráha???
Z45d18e10n53ě62k 22M68o29r97á45v79e19k
Jo, marketingové kecy. BUBUBU. Nevěřím, že by 6 mm místo 8 mm znamenalo proodloužení brzdné dráhy o 20%. Jediná možnost, že to je za nějakých konkrétních podmínek, které ovšem nenapsali, protože by se ukázalo, že za takových podmínek téměř nikdo jejezdí.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...