Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skromný sympaťák z Frankfurtu: Suzuki Baleno

  17:11aktualizováno  17:11
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který možná nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj však majitelé vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice.

Suzuki Baleno | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může vás zajímat

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2009

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2009

Cena 276.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Automobilový svět je paralyzovaný obří emisní kauzou koncernu Volkswagen. Firma Suzuki je teď možná ráda, že se s německým mamutem rozešla tak trochu ve zlém (viz. box). Na autosalonu ve Frankfurtu, který zavírá v neděli 27. září, si Suzuki dělá radost novinkou se staronovým jménem Baleno.

Je to jedno z nejsympatičtějších aut ve Frankfurtu, obyčejné, vcelku pohledné, prostorné. Konkurent Škody Fabie hraje méně na notu moderních interiérů plných elektronických vychytávek, které penzista pro cesty na nákup a k doktorovi stejně neumí ovládat a nepotřebuje. A právě těm se baleno bude líbit. Na druhou stranu uspokojí i vnuka, který chce spárovat smartphone s palubním systémem ovládaným přes sedmipalcový dotykový displej. Systémy automatického brzdění před překážkou nebo parkovací kameru však může mít novodobé baleno taky.

Auto stojí na zcela nové architektuře, která klade důraz na maximální lehkost a pevnost. Oproti konkurentům je prý skelet balena o 10 procent tužší, je ale taky o 15 procent lehčí. Koncepce podvozku je na danou kategorii a velikost auta (na délku má baleno čtyři metry) standardní: vepředu McPherson, vzadu torzní příčka.

Při zabouchnutí dveří plechový zvuk překvapí, na to už nejsme zvyklí ani u moderních malých aut. Vnitřek je střídmý. Kabina je díky velkému rozvoru (252 cm) hezky prostorná, kufr má skvělých 355 litrů.

Suzuki Baleno

Pod kapotou je přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet vybavený systémem přímého vstřikování benzinu, který nabídne 111 koní výkonu (82 kW) a 170 kroutících newtonmetrů. K mání bude i provedení s atmosferickým čtyřválcem 1,2 Dualjet, nabízejícím výkon 66 Kw a 120 Nm.

Fotogalerie

Menší z motorů může být spojen s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem, druhý k manuálu přidává variátorový automat.

Zajímavá je varianta SHVS, to je provedení s „lehkou hybridizací“. Elektromotor integrovaný se startérem pomáhá motoru při akceleraci a pak akumuluje energii při brzdění do li-ion baterií. Toto provedení má svými parametry spotřeby zastoupit v nabídce balena diesel, který se z kategorie malých aut vytrácí.

Partnerství vedlo k ochlazení vztahů

Před týdnem japonská automobilka koupila od Volkswagenu zpět své akcie (stálo to 91,5 miliardy Kč), které mu prodala před pěti lety v rámci dohody o partnerství. Prodej podílu nařídil Volkswagenu arbitrážní soud.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a v Suzuki doufali, že získají napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si firma nemohla dovolit. Od uzavření dohody však společnosti neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.