Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skromný sympaťák z Frankfurtu: Suzuki Baleno

  17:11aktualizováno  17:11
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který možná nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj však majitelé vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice.

Suzuki Baleno | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může vás zajímat

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2009

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2009

Cena 276.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Automobilový svět je paralyzovaný obří emisní kauzou koncernu Volkswagen. Firma Suzuki je teď možná ráda, že se s německým mamutem rozešla tak trochu ve zlém (viz. box). Na autosalonu ve Frankfurtu, který zavírá v neděli 27. září, si Suzuki dělá radost novinkou se staronovým jménem Baleno.

Je to jedno z nejsympatičtějších aut ve Frankfurtu, obyčejné, vcelku pohledné, prostorné. Konkurent Škody Fabie hraje méně na notu moderních interiérů plných elektronických vychytávek, které penzista pro cesty na nákup a k doktorovi stejně neumí ovládat a nepotřebuje. A právě těm se baleno bude líbit. Na druhou stranu uspokojí i vnuka, který chce spárovat smartphone s palubním systémem ovládaným přes sedmipalcový dotykový displej. Systémy automatického brzdění před překážkou nebo parkovací kameru však může mít novodobé baleno taky.

Auto stojí na zcela nové architektuře, která klade důraz na maximální lehkost a pevnost. Oproti konkurentům je prý skelet balena o 10 procent tužší, je ale taky o 15 procent lehčí. Koncepce podvozku je na danou kategorii a velikost auta (na délku má baleno čtyři metry) standardní: vepředu McPherson, vzadu torzní příčka.

Při zabouchnutí dveří plechový zvuk překvapí, na to už nejsme zvyklí ani u moderních malých aut. Vnitřek je střídmý. Kabina je díky velkému rozvoru (252 cm) hezky prostorná, kufr má skvělých 355 litrů.

Suzuki Baleno

Pod kapotou je přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet vybavený systémem přímého vstřikování benzinu, který nabídne 111 koní výkonu (82 kW) a 170 kroutících newtonmetrů. K mání bude i provedení s atmosferickým čtyřválcem 1,2 Dualjet, nabízejícím výkon 66 Kw a 120 Nm.

Fotogalerie

Menší z motorů může být spojen s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem, druhý k manuálu přidává variátorový automat.

Zajímavá je varianta SHVS, to je provedení s „lehkou hybridizací“. Elektromotor integrovaný se startérem pomáhá motoru při akceleraci a pak akumuluje energii při brzdění do li-ion baterií. Toto provedení má svými parametry spotřeby zastoupit v nabídce balena diesel, který se z kategorie malých aut vytrácí.

Partnerství vedlo k ochlazení vztahů

Před týdnem japonská automobilka koupila od Volkswagenu zpět své akcie (stálo to 91,5 miliardy Kč), které mu prodala před pěti lety v rámci dohody o partnerství. Prodej podílu nařídil Volkswagenu arbitrážní soud.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a v Suzuki doufali, že získají napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si firma nemohla dovolit. Od uzavření dohody však společnosti neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly.




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

Corbellati chce jet 500 km/h, ale nejsilnější auto Ženevy budí rozpaky

Corbellati

Nejsilnější automobil letošního ženevského autosalonu nenajdete na perfektně nasvíceném stánku Bugatti, Ferrari,...

OBRAZEM: Nový Peugeot 508 v plné parádě. Je to krásný fastback

Peugeot 508

Jednou z nejzářivějších premiér autosalonu v Ženevě, který otevírá za dva týdny, bude nová vlajková loď Peugeotu. Nová...

Nová Audi A6 startuje. Nejdůležitější jsou nafťáky, dieselgate navzdory

Audi A6

Vypadá jako o kousíček zmenšená vlajková loď ingolstadtské značky. Od A8, která před nedávnem vstoupila do prodeje,...

Najdete na iDNES.cz