Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Baleno v nové kariéře mění tým, Suzuki ho přesune ke swiftu

  12:00aktualizováno  12:00
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který sice nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj ale mnozí vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice. Nové baleno ale bude menší, aspoň co do kategorie, do které se zařadí.

Baleno v novém podání bude sice podobně velké jako před patnácti lety (hatchback měl 3,87 metru, sedan s kombíkem 4,4 m), kdy patřilo mezi Volkswageny Golf a Nissany Almera, protože však auta za ty roky vyrostla, patřit bude mezi malé vozy. Bude praktičtější, usedlejší  a „dospělejší“ než Suzuki Swift, vedle kterého se do nabídky japonské značky postaví.

Designéři dali balenu módní mohutný vzhled, na jediné oficiální fotce, kterou Suzuki prozatím uveřejnilo, připomíná křížence s SUV. A na to dnes zákazníci slyší.

Nový pětidveřový hatchback designem vychází z konceptu iK-2 představeném na autosalonu v Ženevě letos v březnu.

Víc podrobností se neví. Na veřejnost proniklo jen to, že pod kapotou se představí litrový přímovstřikový přeplňovaný benzinový tříválec pojmenovaný BOOSTERJET. Spekuluje se o tom, že by baleno mohlo dostat také hybridní verzi (mild hybrid), protože nový motor má být připravený na integraci s elektromotorem.

Baleno měří něco málo přes čtyři metry a stojí na moderní plaftormě Suzuki, díky které vývojáři ušetřili 15 procent hmotnosti. Rozvor má být 2,52 metru, to je na malé auto skvělý výkon. Pro srovnání: Škoda Fabia má rozvor 247 cm.

Premiéru bude mít nové baleno na autosalonu ve Frankfurtu v půlce září, na trhu se má objevit v příštím roce.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

OBRAZEM: Nejslavnější auto světa v ulicích Addis Abeby

Siyum Haile, 72, a retired United Nations (UN) employee and Jehovah's Witness,...

Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které...

První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

Tatra 600 Tatraplan

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do...

Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.