Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Covie: auto na HALLOWEEN

  14:21aktualizováno  14:21
Konečně mohou být styloví i fanoušci čtyř kol, až se vydají na Halloweenskou party. Japonská automobilka Suzuki pro navrhla a vyrobila koncept SUZUKI COVIE , jehož veselá "dýňováˇ" barva k tomuto využití přímo vybízí. (Což neznamená, že by v tomto "prckovi" bylo možné jezdit pouze při příležitosti podzimního reje dýní.) Koncept Covie byl vyvinut pro "bohulibější" účely - má být především technickým cvičením Japonců dokazujícím,že umí postavit i jiná auta než svalnaté sporťáky typu Suzuki "S" představeného v Paříži.

Elektrická myš od SUZUKI
Kulaťoučké autíčko, charakterizované sytě oranžovou barvou a "přiznanými" hliníkovými částmi skeletu, dělají z tohoto dvoumístného vozítka nepřehlednutelného účastníka silničního provozu. - Vlastně, byl by jeho ozdobou, kdyby se jeho asijští tvůtci rozhodli jej uvést do výroby. Linie střechy  (- a potažmo i celého vozu)  jako dominující křivka startuje před předním kolem a končí v místech, kde hledáme zadní nápravu. Prosklená střecha nám pak dovoluje počítat hvězdy na noční obloze. Covie je 2,94 metru dlouhý, vysoký 1,51m, do šířky pak zabírá 1 metr a 52 centimetrů. Jak vidno je opravdu vozítkem do kapsy, proto ani nepřekvapí údaj o hmotnosti 750kg. 

Při pohledu z boku zaujme uprostřed umístěná klika dveří, která poukazuje na symetričnost vozítka. Minikolečka, ukrytá pod vlnícími se blatníky podtrhují hravost  malého Suzuki, přední světla pak rošťáckým pohledem dovádějí vnější design vozu k dokonalosti. Dvoumístnému interiéru  vyvedenému ve dvou barvách vévodí, tak jako karoserii, veselá oranžová barva. Přístrojová deska samozřejmě využívá nejmodernější technologie, oprostřed jí vévodí rozměrný dvanáctipalcový displej, poskytující všechny údaje potřebné pro ovládání a navigaci vozítka.  Největším kladem je obrovská světlost a lehkost celého interiéru. Toto více než povedené stylistické cvičení svou hravostí poukazuje na filozofii celého vozu, kterou je především ochrana životního prostředí.

Covie je totiž především elektromobil určený pro městský prvoz. Jak vidno nejde tedy o pouhé bláznění designérů od Suzuki. Koncept využívá způsob napájení vyvinutý ve spolupráci s koncernem GM - tato technologie umožňuje dobíjet vozítko přímo ve vlastním domě, prostě jej napojíte na rozvod plynu ve svém domě a Covie si sám zreguluje kolik plynu potřebuje pro samovýrobu vodíku (- jeho separací  z plynu určeného pro domácí použití, dostupného v běžné rozvodné sítí).  Tato technologie, u GM nazývaná "Home fuel Cell Generating System", využívající lithiové baterie,  ulehčuje proces nabíjení a u Suzuki věří, že může plně nahradit elektromobily klasické koncepce. Po městě může upalovat rychlostí až 80km/h a to až do vzdálenosti 100km od zdroje "potravy". Malý Covie, sympatický a mladistvý, s praktickým otevřeným zavazadlovým prostorem na zádi, je především zajímavou a ekologicky šetrnou studií, která, ač představená už minulý rok na autosalonu v Tokiu, neobdržela takovou  pozornost, jakou by si zasloužila.

Suzuki Covie - logo

Suzuki Covie - skicy

Suzuki Covie

Suzuki Covie - zadní pohled

Suzuki Covie - z profilu

Suzuki Covie - interiér

Suzuki Covie - sedadla

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.