Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Covie: auto na HALLOWEEN

  14:21aktualizováno  14:21
Konečně mohou být styloví i fanoušci čtyř kol, až se vydají na Halloweenskou party. Japonská automobilka Suzuki pro navrhla a vyrobila koncept SUZUKI COVIE , jehož veselá "dýňováˇ" barva k tomuto využití přímo vybízí. (Což neznamená, že by v tomto "prckovi" bylo možné jezdit pouze při příležitosti podzimního reje dýní.) Koncept Covie byl vyvinut pro "bohulibější" účely - má být především technickým cvičením Japonců dokazujícím,že umí postavit i jiná auta než svalnaté sporťáky typu Suzuki "S" představeného v Paříži.

Elektrická myš od SUZUKI
Kulaťoučké autíčko, charakterizované sytě oranžovou barvou a "přiznanými" hliníkovými částmi skeletu, dělají z tohoto dvoumístného vozítka nepřehlednutelného účastníka silničního provozu. - Vlastně, byl by jeho ozdobou, kdyby se jeho asijští tvůtci rozhodli jej uvést do výroby. Linie střechy  (- a potažmo i celého vozu)  jako dominující křivka startuje před předním kolem a končí v místech, kde hledáme zadní nápravu. Prosklená střecha nám pak dovoluje počítat hvězdy na noční obloze. Covie je 2,94 metru dlouhý, vysoký 1,51m, do šířky pak zabírá 1 metr a 52 centimetrů. Jak vidno je opravdu vozítkem do kapsy, proto ani nepřekvapí údaj o hmotnosti 750kg. 

Při pohledu z boku zaujme uprostřed umístěná klika dveří, která poukazuje na symetričnost vozítka. Minikolečka, ukrytá pod vlnícími se blatníky podtrhují hravost  malého Suzuki, přední světla pak rošťáckým pohledem dovádějí vnější design vozu k dokonalosti. Dvoumístnému interiéru  vyvedenému ve dvou barvách vévodí, tak jako karoserii, veselá oranžová barva. Přístrojová deska samozřejmě využívá nejmodernější technologie, oprostřed jí vévodí rozměrný dvanáctipalcový displej, poskytující všechny údaje potřebné pro ovládání a navigaci vozítka.  Největším kladem je obrovská světlost a lehkost celého interiéru. Toto více než povedené stylistické cvičení svou hravostí poukazuje na filozofii celého vozu, kterou je především ochrana životního prostředí.

Covie je totiž především elektromobil určený pro městský prvoz. Jak vidno nejde tedy o pouhé bláznění designérů od Suzuki. Koncept využívá způsob napájení vyvinutý ve spolupráci s koncernem GM - tato technologie umožňuje dobíjet vozítko přímo ve vlastním domě, prostě jej napojíte na rozvod plynu ve svém domě a Covie si sám zreguluje kolik plynu potřebuje pro samovýrobu vodíku (- jeho separací  z plynu určeného pro domácí použití, dostupného v běžné rozvodné sítí).  Tato technologie, u GM nazývaná "Home fuel Cell Generating System", využívající lithiové baterie,  ulehčuje proces nabíjení a u Suzuki věří, že může plně nahradit elektromobily klasické koncepce. Po městě může upalovat rychlostí až 80km/h a to až do vzdálenosti 100km od zdroje "potravy". Malý Covie, sympatický a mladistvý, s praktickým otevřeným zavazadlovým prostorem na zádi, je především zajímavou a ekologicky šetrnou studií, která, ač představená už minulý rok na autosalonu v Tokiu, neobdržela takovou  pozornost, jakou by si zasloužila.

Suzuki Covie - logo

Suzuki Covie - skicy

Suzuki Covie

Suzuki Covie - zadní pohled

Suzuki Covie - z profilu

Suzuki Covie - interiér

Suzuki Covie - sedadla

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: BMW chystá čtyřdveřový supersport M8

BMW M8

Až do zahájení ženevského autosalonu BMW drželo v tajnosti koncept, který láká na chystanou řadu 8. Studie je...

Nová Audi A6 startuje. Nejdůležitější jsou nafťáky, dieselgate navzdory

Audi A6

Vypadá jako o kousíček zmenšená vlajková loď ingolstadtské značky. Od A8, která před nedávnem vstoupila do prodeje,...

Nový Touareg potvrzuje, že Čína je nejdůležitějším automobilovým trhem světa

Volkswagen Touareg

Touareg patří k nejdůležitějším modelům značky Volkswagen, dodnes se jich vyrobilo přes milion. Nyní přichází jeho nová...

Najdete na iDNES.cz