Elektrická myš od SUZUKI
Kulaťoučké autíčko, charakterizované sytě oranžovou barvou a "přiznanými" hliníkovými částmi skeletu, dělají z tohoto dvoumístného vozítka nepřehlednutelného účastníka silničního provozu. - Vlastně, byl by jeho ozdobou, kdyby se jeho asijští tvůtci rozhodli jej uvést do výroby. Linie střechy (- a potažmo i celého vozu) jako dominující křivka startuje před předním kolem a končí v místech, kde hledáme zadní nápravu. Prosklená střecha nám pak dovoluje počítat hvězdy na noční obloze. Covie je 2,94 metru dlouhý, vysoký 1,51m, do šířky pak zabírá 1 metr a 52 centimetrů. Jak vidno je opravdu vozítkem do kapsy, proto ani nepřekvapí údaj o hmotnosti 750kg.
Při pohledu z boku zaujme uprostřed umístěná klika dveří, která poukazuje na symetričnost vozítka. Minikolečka, ukrytá pod vlnícími se blatníky podtrhují hravost malého Suzuki, přední světla pak rošťáckým pohledem dovádějí vnější design vozu k dokonalosti. Dvoumístnému interiéru vyvedenému ve dvou barvách vévodí, tak jako karoserii, veselá oranžová barva. Přístrojová deska samozřejmě využívá nejmodernější technologie, oprostřed jí vévodí rozměrný dvanáctipalcový displej, poskytující všechny údaje potřebné pro ovládání a navigaci vozítka. Největším kladem je obrovská světlost a lehkost celého interiéru. Toto více než povedené stylistické cvičení svou hravostí poukazuje na filozofii celého vozu, kterou je především ochrana životního prostředí.
Covie je totiž především elektromobil určený pro městský prvoz. Jak vidno nejde tedy o pouhé bláznění designérů od Suzuki. Koncept využívá způsob napájení vyvinutý ve spolupráci s koncernem GM - tato technologie umožňuje dobíjet vozítko přímo ve vlastním domě, prostě jej napojíte na rozvod plynu ve svém domě a Covie si sám zreguluje kolik plynu potřebuje pro samovýrobu vodíku (- jeho separací z plynu určeného pro domácí použití, dostupného v běžné rozvodné sítí). Tato technologie, u GM nazývaná "Home fuel Cell Generating System", využívající lithiové baterie, ulehčuje proces nabíjení a u Suzuki věří, že může plně nahradit elektromobily klasické koncepce. Po městě může upalovat rychlostí až 80km/h a to až do vzdálenosti 100km od zdroje "potravy". Malý Covie, sympatický a mladistvý, s praktickým otevřeným zavazadlovým prostorem na zádi, je především zajímavou a ekologicky šetrnou studií, která, ač představená už minulý rok na autosalonu v Tokiu, neobdržela takovou pozornost, jakou by si zasloužila.
Suzuki Covie - logo |
Suzuki Covie - skicy |
Suzuki Covie |
Suzuki Covie - zadní pohled |
Suzuki Covie - z profilu |
Suzuki Covie - interiér |
Suzuki Covie - sedadla |