Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Grand Vitara: Do města i do terénu

  16:45aktualizováno  16:45
U Suzuki se přepisuje historie. Jedno z prvních SUV, které udělalo díru do světa, se změnilo od loga na přední kapotě po koncovku výfuku. Nová Grand Vitara už je k dostání i na českém trhu. Je novější a pohlednější, na image auta do přírody ale nezanevřela.
Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara | foto: Suzuki

Suzuki otáčí list. Oproti odcházejícímu modelu je nová Grand Vitara modernější a radikálnější, do velikosti také pořádně povyrostla.

Auto dostalo ostřejší linie, výraznější a určitější tvary.

Uhrančivý pohled předních světel a vyvážená záď s centrálně umístěnou rezervou a zadními světly, dotýkajícími se linie oken, dodávají nové vitaře šmrncovní vzhled.

Ve víru dynamiky

Pohledu zboku dominují stoupající linie směrem vzad. Vitaře nechybí ani mohutné lemy blatníků. Auto je v nabídce ve tří i pětidvéřovém provedení. Výrazným znakem obou verzí je mohutný negativně skloněný sloupek, který společně s šikmým zadním oknem přidává na dynamice.

Nová vitara svou předchůdkyni o notný kus přerostla, ne nadarmo má přídomek „grand“ neboli velká. Na délku povyrostla ze 420 na 447 centimetrů, do šířky o tři centimetry. Jen na výšku se nová Grand Vitara o 4 centimetry přikrčila. Až neuvěřitelný se zdá nárůst rozvoru - o šestnáct centimetrů (z 248 na 264 centimetrů).

Uvnitř je vše takové, jak se od moderního SUV očekává: dostatek místa pro pět členů posádky, jejich hýčkání kvalitními materiály a samozřejmě ochrana šesti airbagy. Na pracovišti řidiče, vyvedeném v klasickém stylu se třemi sportovně vyhlížejícími budíky v kapličce, zaujme mohutný středový panel lemovaný výraznými lištami.

Do nepohody i do terénu

Ač jde o auto kategorie SUV, nezůstala nová Grand Vitara nic dlužna ani své terénní tradici. Auto má permanentní pohon všech čtyř kol, integrovaný žebřinový rám, redukční převodovku a uzávěrku diferenciálu. Není tedy pouhou „leštěnkou“, která se z bezpečí asfaltového koberce odváží sjet jen zřídkakdy.

Z motorů je prozatím výběr omezen na benzinové agregáty. Třídveřová varianta má pod kapotou šestnáctistovku o výkonu 78 kW s maximálním točivým momentem 145 newtonmetrů. Do pětidveřové verze prozatím u Suzuki nabídnou pouze 130kilowattový dvoulitr s maximem kroutícího momentu na 183 Nm.

Motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou, v nabídce bude i čtyřstupňový automat. Pro takto zaměřené auto přibude také vhodnější dieselový motor.

Suzuki Grand Vitara už zná i své ceny pro český trh. Třídveřová verze s motorem 1,6 vyjde na 579 900 korun, pětidveřová s dvoulitrem stojí 649 900 korun. V základní výbavě nechybí klimatizace, CD přehrávač, mlhovky a v případě pětidveřové verze i vyhřívaná přední sedadla.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.