Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki GS 500 E: půllitr z nejoblíbenějších

  12:29aktualizováno  12:29
- Pětistovka od Suzuki, GS 500 E, je ve výrobě už jedenáctý rok. Dodnes v půllitrvé konkurenci obstojí jak nenáročným a výkonným motorem a stále vyhovujícím podvozkem, tak solidními jízdními i užitnými vlastnostmi. Patří k nejrozšířenějším strojům své kategorie ve světě i v Evropě, k nejdostupnějším motorkám se řadí také v tuzemsku, kde je v nejstarších ročnících k mání v cenách už od pětapadesáti tisíc korun. Kolem sedmdesáti tisícovek se platí za výrobky ročníku 1994, zhruba o pět tisíc korun bývají dražší motocykly z roku 1995 atd. Pro srovnání: nový kus stojí 164 500 korun.

Na zdejším trhu ojetin převažují Suzuki GS 500 E ze závěru osmdesátých a z první poloviny devadesátých let. "Lze čekat, že zmíněné motorky se nejčastěji do Česka dostaly jako jeté či havarované z ciziny," říká pražský obchodník s jetými motocykly Václav Piroutek. "Velmi pravděpodobně také měly víc - třeba i pět, šest - majitelů. Tyto stroje se zpravidla kupují pro první užší kontakt se silnějšími stroji, po roce či dvou sezonách je střídají výkonnější motorky." Suzuki GS 500 E považuje za vhodnou volbu i pro dívky a ženy propadající kouzlu jedné stopy. "Je to motorka pro relativně klidnou jízdu, hned tak se při rozjezdu nestaví na zadní kolo a neváží ani 170 kilogramů," dodává Václav Piroutek.
K dalším přednostem Suzuki GS 500 E patří poměrně jednoduchý a nenáročný vzduchem chlazený motor, jehož základní údržbu a seřízení zvládne šikovnější kutil sám. Kladem je i značné rozšíření, a tudíž dostatek nejen nových náhradních dílů u značkových prodejců, ale také široká nabídka starších součástí v menších dílnách.
Nevýhody a rizika zmíněného stroje budou ve zdejších podmínkách souviset hlavně s nejasnou minulostí kusů dovezených jako starší či bourané z ciziny. Tam tyto motorky hodně mívali začátečníci, kteří dost padali. Proto je nutné důkladně prohlédnout, zda není neodborně rovnaný či svařovaný rám. Směrodatná by měla být účast odborníka či návštěva v odborném servisu. Základní test ale zvládne člověk s jistou motocyklistickou zkušeností sám: na rovince zhruba v šedesátikilometrové rychlosti lehce pustí řídítka, a pokud zjistí, že motorka má sklon táhnout ke straně, je rám stroje rizikový. Kritickým místem přitom bývá krk řízení. Pozor na poškozené ráfky.
Průměrně užívaný motor půllitru Suzuki při nezanedbávané základní údržbě a kvalitních olejích vydrží bez větších problémů kolem padesáti tisíc kilometrů. Neměl by klepat či vydávat jiné podezřelé zvuky.
Nové náhradní díly se u Suzuki GS 500 E pohybují v následujících cenových rozmezích - brzdové destičky pro jedno kolo: 450 až 700 korun, páčka přední brzdy či spojky: 200 korun, ráfek: 10 000 korun, přední plášť: 2000 až 4000 korun, zadní plášť 3500 až 6000 korun, řetězová sada: 3000 až 5000 korun.

Suzuki GS 500 E

 

Motor

čtyřdobý, vzduchem chlazený řadový dvouválec

Objem (cm3)

487

Výkon (kw)/(k)

33/45 při 9000 ot/min

Max. rychlost (km/hod)

170

Převodovka

6 rychlostí

Průměrná spotřeba (l/100 km)

4,8

Nádrž (l)

17

Výška sedadla (mm)

790

Hmotnost (kg)

169

+
Dobré užitné vlastnosti
Výborné brzdy
Nenáročný provoz a údržba
Dostupné ceny ojetin
Značné rozšíření a tedy dostatek náhradních dílů
Výdrž motoru
Přijatelná hmotnost

-
Méně komfortní podvozek
Většinou více nepříliš zkušených předchozích majitelů
Rizika z neodborných oprav po haváriích

Suzuki GS 500 E

Autor:


Témata: Suzuki


Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.