Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní teréňák i městský frajer. Ignis je v Česku, má italský oblek

  11:00aktualizováno  11:00
Po deseti letech se vrací na scénu Suzuki Ignis. Jde opět o SUV velikosti malého auta, které překvapí jízdními schopnostmi a nezklame možností pořídit si pohon všech kol.

Suzuki Ignis | foto: Suzuki

Původní model stál v roce 2000 u zrodu kategorie malých crossoverů, v roce 2003 se pak v Evropě dočkal důkladného přepracování, které bylo vedle změny designu spojeno také s prodloužením karoserie z 3,62 na 3,77 metru. V této podobě se ignis udržel ve výrobě pět let a získal si srdce českých motoristů – jako technicky jednoduchý malý vůz se zvýšenou karoserií a možností pohonu všech kol byl oblíbenou alternativou k ještě úspěšnějšímu Fordu Fusion.

Suzuki Ignis

Comeback je tedy do značné míry sázkou na jistotu. Tím spíš překvapí, že ani po tak dlouhé přestávce nemá malý crossover od Suzuki mnoho konkurentů.

Je tu Fiat Panda Cross s pohonem všech kol a naftovým motorem nebo VW Cross up! či třídveřový Opel Adam Rocks, které naopak nabízejí design ve stylu SUV, ale nemohou být čtyřkolky.

Japonská miniaturizace

Formát modelu zůstává i po letech nezměněn. Výška 1,6 metru je na půli cesty mezi hatchbackem a klasickým SUV, délka se dokonce zkrátila o pár centimetrů na rovných 3,7 m. Naopak design se proměnil velice – z poměrně nenápadného crossoveru se stal výrazný vůz, který vypadá moderně a zajímavým způsobem kombinuje současné trendy designu s retro prvky. K těm patří zejména trojice zářezů na C-sloupku, která vzhledově navazuje na prastaré modely Fronte Coupé, Cervo a SC100. Mimochodem, design těchto kupé s motorem vzadu, vyráběných v sedmdesátých letech, vycházel z návrhů od Giugiara. A stejný byl i zdroj inspirace pro širokou černou masku chladiče, do níž jsou zapuštěny oblé světlomety. Šmrncovní italský nádech kabát auta určitě má. Suzuki má totiž designcentrum v italském Robassomeru, to je předměstí metropole automobilových designérů Turína (Giugiaro tam má studio taky).

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

Na hravost exteriéru navazuje i provedení kabiny. Základní linie jsou jako kreslené podle pravítka. Plochá palubní deska je útlá a přesto vypadá docela masivně. Chytrou fintou je standardně dodávaný dvoubarevný koncept interiéru – světlé části podporují pocit vzdušnosti. O ozvláštnění se starají detaily v oranžové nebo titanové barvě. A v souladu s aktuálními trendy je dominantou palubní desky vystupující dotykový displej.

Potěší velký rozsah výškového nastavení sedadla řidiče – za volantem můžete sedět jako v normálním autě i vysoko jako v klasickém SUV. Zadní sedadla zase bodují možností podélného nastavení. Díky vzpřímenému posazu jsou zadní místa využitelná i při odsunutí vpřed a zároveň se zvětší kufr. Nárůst objemu ze základních 260 litrů ovšem automobilka neuvádí.

Nová technika, muší váha

Ignis vznikl na nové platformě Heartect, která se poprvé objevila už loni v hatchbacku Baleno a bude použita i u nové generace swiftu. Její předností je ve srovnání se staršími suzuki hospodárnější využití obestavěného prostoru při současném snížení hmotnosti. Základní provedení váží pouhých 810 kg, čtyřkolka pak 870 kg.

Suzuki Ignis

V této souvislosti překvapí nasazení jediného, poměrně velkého a silného motoru. Tříválec v ceníku nehledejte, to samé ale platí i pro přeplňovaný motor. K dispozici je čtyřválec o objemu 1,2 litru, který dává 66 kW a 120 Nm. Je vybaven zdvojeným nepřímým vstřikováním a má relativně vysoký kompresní poměr 12,5:1. Díky pokročilé konstrukci atmosférického motoru a nízké hmotnosti se může ignis pochlubit nízkou spotřebou, v praxi okolo 5,5 litru.

Nízká hmotnost má blahodárné účinky také na ovladatelnost. Ignis se snadno proplétá zatáčkami a díky kombinaci strmého řízení s velkým rejdem je vyloženě mrštným autem. Podvozek je docela tuhý, znejistí jen na jednotlivých ostrých nerovnostech. Na rozbité cestě ale tlumí slušně a v zatáčkách se příliš nenaklání.

Fotogalerie

Potěší ale nejen vzhled a jízdní projev ignisu, Suzuki přichází také s příznivými cenami. Už základní provedení za 240 900 Kč má klimatizaci, rádio s Bluetooth, elektrické stahování předních oken nebo centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Za 22 tisíc navíc pak získáte moderní infotainment a parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel, litá kola či střešní ližiny a ochranné lemy blatníků a prahů.

Vrcholné provedení pak vysloveně hýří výbavou, LED světlomety, navigaci, sadu bezpečnostních asistentů, automatickou klimatizaci či bezklíčové odemykání získáte v kombinaci s pohonem všech kol za 362 900 Kč. Tedy méně, než za co pořídíte základní verze klasických kompaktních SUV v provedení 4x2.

Autoři:




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.