Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parádní koncept nového suzuki ukrývá hádanku pro znalce

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Jednoduchý, silný design zdobí koncept Suzuki, který by jednou mohl nahradit oblíbený model Jimny. V Ženevě automobilka s iM-4 představuje novou platformu pro malá auta, která počítá i s hybridním pohonem a náhonem na všechna čtyři kola.

Suzuki mohutně přezbrojuje a své jednoduché robustní modely nahrazuje modernějšími, ovšem často s výrazně pozměněnou koncepcí. Zákazníci zvyklí na zavedenou nabídku mnohdy nemají mezi čím vybírat, ale Suzuki hlavně doufá, že naláká nové.

Může se hodit

Také byste rádi jezdili vozem značky Suzuki? Vyberte si z nejširší nabídky modelů této značky svůj nový vůz na Automodul.cz.

Slavná Vitara je v nové, aktuálně uváděné generaci už jen stínem terénního auta, které je pravidelně použitelné mimo silnice. Přišlo o rámový podvozek a je z něj klasické SUV (více zde).

Nástupce se možná rýsuje i pro obratného šplhavce jménem Jimny. I v případě iM-4 půjde o posun k líbivosti SUV. Bílý koncept hybridního mrňouse totiž patří k nejpohlednějším na ženevském výstavišti. Sněhobílý koncept zachovává kapesní míry Jimnyho: délka je 3 693 mm, výška 1 709 a šířka 1 566 milimetrů, rozvor náprav je 2 438 mm. Osmnáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky rozměru 215/45.

Suzuki iM-4

Koncept iM-4, představený na švýcarském autosalonu, je mild hybrid, což znamená, že neumí jezdit jen na elektřinu. Elektromotor jen vypomáhá při rozjezdech nebo akceleraci spalovacímu motoru. V jednotce, kterou u Suzuki pojmenovali SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki), spojuje benzinovou dvanáctistovku s elektromotorem živeným Li-ion bateriemi.

FOTOGALERIE

Suzuki iM-4
Suzuki iM-4
Suzuki iM-4

Minimalisticky tvarované auto zaujme odvážným pojetím proporcí a líbivým čumákem. Pro opravdové znalce připravili designéři Suzuki speciální odkaz na zapomenutý historický model.

Tři výřezy v zadním sloupku totiž odkazují na Suzuki Fronte Coupé (LC10W) z roku 1971 s motorem vzadu, které oblékla tehdy stoupající superstar automobilového designu Giorgetto Giugiaro.

Suzuki Fronte Coupé

Suzuki Fronte Coupé



Témata: Suzuki


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.