Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parádní koncept nového suzuki ukrývá hádanku pro znalce

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Jednoduchý, silný design zdobí koncept Suzuki, který by jednou mohl nahradit oblíbený model Jimny. V Ženevě automobilka s iM-4 představuje novou platformu pro malá auta, která počítá i s hybridním pohonem a náhonem na všechna čtyři kola.

Suzuki mohutně přezbrojuje a své jednoduché robustní modely nahrazuje modernějšími, ovšem často s výrazně pozměněnou koncepcí. Zákazníci zvyklí na zavedenou nabídku mnohdy nemají mezi čím vybírat, ale Suzuki hlavně doufá, že naláká nové.

Může se hodit

Také byste rádi jezdili vozem značky Suzuki? Vyberte si z nejširší nabídky modelů této značky svůj nový vůz na Automodul.cz.

Slavná Vitara je v nové, aktuálně uváděné generaci už jen stínem terénního auta, které je pravidelně použitelné mimo silnice. Přišlo o rámový podvozek a je z něj klasické SUV (více zde).

Nástupce se možná rýsuje i pro obratného šplhavce jménem Jimny. I v případě iM-4 půjde o posun k líbivosti SUV. Bílý koncept hybridního mrňouse totiž patří k nejpohlednějším na ženevském výstavišti. Sněhobílý koncept zachovává kapesní míry Jimnyho: délka je 3 693 mm, výška 1 709 a šířka 1 566 milimetrů, rozvor náprav je 2 438 mm. Osmnáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky rozměru 215/45.

Suzuki iM-4

Koncept iM-4, představený na švýcarském autosalonu, je mild hybrid, což znamená, že neumí jezdit jen na elektřinu. Elektromotor jen vypomáhá při rozjezdech nebo akceleraci spalovacímu motoru. V jednotce, kterou u Suzuki pojmenovali SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki), spojuje benzinovou dvanáctistovku s elektromotorem živeným Li-ion bateriemi.

FOTOGALERIE

Suzuki iM-4
Suzuki iM-4
Suzuki iM-4

Minimalisticky tvarované auto zaujme odvážným pojetím proporcí a líbivým čumákem. Pro opravdové znalce připravili designéři Suzuki speciální odkaz na zapomenutý historický model.

Tři výřezy v zadním sloupku totiž odkazují na Suzuki Fronte Coupé (LC10W) z roku 1971 s motorem vzadu, které oblékla tehdy stoupající superstar automobilového designu Giorgetto Giugiaro.

Suzuki Fronte Coupé

Suzuki Fronte Coupé




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Jaguar E-Pace

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy...

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

BMW X3

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní...

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

SsangYong Rexton

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.