Původní Suzuki SX-4 můžeme vlastně považovat za jednoho ze zakladatelů dnes rychle se rozvíjejícího segmentu malých SUV (Peugeot 2008, Renault Captur, Ford Ecosport, Opel Mokka, Chevrolet Trax a další). Jenže aktuální SX-4 druhé generace povyrostlo o kategorii výš, tedy do třídy kompaktních vozů, a soupeří spíše s dalšími crossovery, jako jsou Nissan Qashqai nebo Škoda Yeti.
V nabídce japonské značky tak vznikla skulina, kterou vyplní vůz, jenž bude vycházet z právě představené studie iV-4. Svalnaté malé SUV měří na délku 4,2 metru, což by vlastně nedávno stačilo ještě pro regulérní zařazení mezi středně velká auta velikosti Volkswagenu Golf. Teď je to však standardní míra pro malá SUV.
Frankfurtský koncept má ostře řezané, svalnaté a drsné linky, které z něj dělají jedno z nejvíce off-roadově vypadajících SUV své kategorie. Třeba do boků protažená kapota je typickým znakem slavného off-roadu Suzuki Vitara. Na druhou stranu výrobce nepoužívá žádné designové výstřelky, což znamená, že sériové auto, které přijde na trh v roce 2015, by se vzhledem nemělo od studie příliš lišit.
Snad jen velká dvacetipalcová kola by byla u sériového provedení příliš velkorysým základem. Na druhou stranu, vzhledem k obřímu vykrojení blatníků ani ta nevypadají kdovíjak velká a třeba sedmnáctky tu budou utopené. Tady nejspíš ještě ke korekcím vzhledu dojde.
Suzuki slibuje, že sériové provedení dostane pohon všech kol AllGrip 4WD, který známe třeba už právě z nového SX-4. Mnozí konkurenti ve třídě se přitom s pohonem všech kol vůbec nenabízejí, což by mělo dát malému SUV od Suzuki výhodu. K dispozici budou jízdní režimy Auto, Sport, Snow a Lock. Firma přitom slibuje, že i přes zabudování pohonu všech kol bude iV-4 patřit mezi nejúspornější a nejekologičtější vozy v segmentu.