Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Kizashi: požitek ze sportování tlumí automat

aktualizováno 
Tohle zajímavé auto na českých cestách moc vídat nebudeme. Přitom, kdyby mělo pod kapotou naftový motor, konkurence by se bála.

Suzuki Kizashi | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda, že tohle nejezdí na naftu, říkal jsem si, když mi palubní počítač ukazoval při jízdách po Praze a po dálnici do Berouna průměrnou spotřebu 12,4 litru benzinu. Na dlouhých cestách jsem se dostal i na deset, ale majitelé turbodieselů by se mi vysmáli, ti jezdí za šest, sedm litrů. Ovšem možná se brzy budou smát i u Suzuki. Kdyby jim koncern Volkswagen vzhledem k loni zpečetěné spolupráci dal k dispozici třeba oblíbený turbodiesel, konkurence by se otřásla hrůzou.

Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi v číslech

  • motor benzin, 2.4 VVT
  • max. výkon 131 kW
  • max. rychlost 205 km/h
  • kombinovaná spotřeba 8,3/10,3 l/100 km (výrobce/naměřená) 
  • délka/výška/šířka/rozvor 4 650/1 470/1 820/2 700 mm
  • zákl. cena verze 4x2 679 900 Kč
  • zákl. cena verze 4x4 759 900 Kč

Kizashi je totiž až na pár drobností typu nevýrazné grafiky displejů výborné auto. A v kombinaci se čtyřkolkou, kterou má jako jediné ve třídě vypínatelnou, projede zimními cestami s grácií, jakou vidíte snad jen u subaru. Suzuki se na cestě chová hodně podobně. Svižnou jízdu po zasněžených okreskách má zcela pod kontrolou vyšlechtěný podvozek, auto se díky nízkému těžišti výtečně drží stopy. Karoserie je tuhá, robustní, podvozek si dokáže zachovat komfort i při poskakování na oranici českých okresek.

Ke čtyřkolce jen automat

V českých poměrech zamrzí, že k pohonu všech kol nemůžete dostat manuální šestikvalt, ten je pouze pro verzi 4x2. Ke sportovnímu charakteru tohoto sedanu by se manuál hodil více, třeba už kvůli možnosti vytáčení motoru, jenž posílá výfukové plyny do dvou laděných výfuků, tvarem (i zvukem) připomínajících supermotorky téhle japonské značky.

Suzuki Kizashi

Může se hodit

Objevte dravost vozů Suzuki na obřím
online portálu v ČR www.automodul.cz

Ale berme to, jak to je, ostatně to je filozofie Suzuki. Kdo by chtěl vybírat výbavu, má smůlu. Je jen jedna a v ní úplně všechno. Dvoukolku nabízí Suzuki za 680 tisíc korun, čtyřkolku za 760.

Žádná láce? Jen na první pohled, takhle vybavené auto střední třídy se 4x4 levněji pořídíte jen těžko. Suzuki není limuzínou typu superbu nebo Audi A6, je to menší, ale o dost hravější alternativa pro ty, kteří rádi svižnou jízdu a exkluzivitu. Ta je zaručena, tohohle exota moc často na silnici nepotkáme. Uvidíme, kolik nadšenců se nechá okouzlit.  





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.