Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Suzuki Kizashi: požitek ze sportování tlumí automat

  • 87
Tohle zajímavé auto na českých cestách moc vídat nebudeme. Přitom, kdyby mělo pod kapotou naftový motor, konkurence by se bála.

Škoda, že tohle nejezdí na naftu, říkal jsem si, když mi palubní počítač ukazoval při jízdách po Praze a po dálnici do Berouna průměrnou spotřebu 12,4 litru benzinu. Na dlouhých cestách jsem se dostal i na deset, ale majitelé turbodieselů by se mi vysmáli, ti jezdí za šest, sedm litrů. Ovšem možná se brzy budou smát i u Suzuki. Kdyby jim koncern Volkswagen vzhledem k loni zpečetěné spolupráci dal k dispozici třeba oblíbený turbodiesel, konkurence by se otřásla hrůzou.

Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi v číslech

  • motor benzin, 2.4 VVT
  • max. výkon 131 kW
  • max. rychlost 205 km/h
  • kombinovaná spotřeba 8,3/10,3 l/100 km (výrobce/naměřená) 
  • délka/výška/šířka/rozvor 4 650/1 470/1 820/2 700 mm
  • zákl. cena verze 4x2 679 900 Kč
  • zákl. cena verze 4x4 759 900 Kč

Kizashi je totiž až na pár drobností typu nevýrazné grafiky displejů výborné auto. A v kombinaci se čtyřkolkou, kterou má jako jediné ve třídě vypínatelnou, projede zimními cestami s grácií, jakou vidíte snad jen u subaru. Suzuki se na cestě chová hodně podobně. Svižnou jízdu po zasněžených okreskách má zcela pod kontrolou vyšlechtěný podvozek, auto se díky nízkému těžišti výtečně drží stopy. Karoserie je tuhá, robustní, podvozek si dokáže zachovat komfort i při poskakování na oranici českých okresek.

Ke čtyřkolce jen automat

V českých poměrech zamrzí, že k pohonu všech kol nemůžete dostat manuální šestikvalt, ten je pouze pro verzi 4x2. Ke sportovnímu charakteru tohoto sedanu by se manuál hodil více, třeba už kvůli možnosti vytáčení motoru, jenž posílá výfukové plyny do dvou laděných výfuků, tvarem (i zvukem) připomínajících supermotorky téhle japonské značky.

Suzuki Kizashi

Ale berme to, jak to je, ostatně to je filozofie Suzuki. Kdo by chtěl vybírat výbavu, má smůlu. Je jen jedna a v ní úplně všechno. Dvoukolku nabízí Suzuki za 680 tisíc korun, čtyřkolku za 760.

Žádná láce? Jen na první pohled, takhle vybavené auto střední třídy se 4x4 levněji pořídíte jen těžko. Suzuki není limuzínou typu superbu nebo Audi A6, je to menší, ale o dost hravější alternativa pro ty, kteří rádi svižnou jízdu a exkluzivitu. Ta je zaručena, tohohle exota moc často na silnici nepotkáme. Uvidíme, kolik nadšenců se nechá okouzlit.