Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki se pouští mezi obry. Konečně má auto delší, než je octavia

  8:00aktualizováno  8:00
Po mnoha letech příprav a představování několika generací konceptů představilo Suzuki velký sedan s velmi japonským jménem Kizashi. Opustilo s ním segment malých aut a připravilo auto, které je delší než octavia.

Suzuki Kizashi | foto: Suzuki

Suzuki se pustilo do pro něj neprobádaných vod. Velký sedan Kizashi se má postavit konkurenční Mazdě 6 nebo Toyotě Avensis či dokonce modelu Camry v USA. Suzuki nikdy velká auta nedělalo, i terénní Grand Vitara je poměrně krátké auto. Nepočítaje užitkové modely má v nabídce jediný velký automobil. V USA se prodává SUV XL7, které je ale v druhé generaci postaveno na společné platformě s modely koncernu GM, od kterého si vypůjčilo i motor.

Suzuki Kizashi

Přestože je kizashi svými rozměry zcela mimo současnou nabídku značky, tak svým vzhledem příliš nevybočuje. Platí to především pro přední část, která evokuje model SX4. Zbytek pak působí mnohem ladněji než poněkud násilně naroubovaná záď sedanu SX4. Prostě u sedanu není větší délka rozhodně na škodu.

Ač se to nezdá, tak i největší v Evropě prodávané suzuki, model Grand Vitara, nemá na délku 4,5 metrů. Tedy má, ale jen pokud se započítá i rezerva zavěšená na pátých dveřích. Druhým nejdelším suzuki je model SX4 ve verzi sedan, který má na délku 4,49 metru. Pro porovnání, octavia má na délku 4,57 metru. Ano, délka není vše, důležitý je i rozvor. Ten má u Grand Vitary 2,64 metru, u SX4 sedan 2,5 metru a opět pro porovnání všem dobře známá octavia má rozvor 2,58 metru.

Suzuki Kizashi

Kizashi všechny sourozence přerostl na výsledných 4,65 metru při rozvoru 2,7 metru, což slibuje solidní komfort pro posádku na předních i zadních sedadlech. Přidejme zbylé známé parametry: výšku 1,48 metru a šířku 1,82 metru. Další parametry zatím Suzuki tají, stejně jako to, jestli se Kazashi bude prodávat v Evropě. Podle všeho ano, ale pravděpodobně ne dříve, než v druhé polovině příštího roku.

Suzuki zahájí prodej na severoamerickém trhu, kde mají podobné sedany mnohem lepší pozici než v Evropě, kde zákazníci dávají v této třídě přednost praktičtějším liftbackům nebo kombíkům. V USA se bude Kizashi prodávat se čtyřválcovým motorem o objemu 2,4 litru. Výrobce zatím ale neuvádí jeho výkon.

Jasné je, že v nabídce budou modely s pohonem předních kol i čtyřkolka s pohonem i-AWD, u kterého je možné zcela odpojit pohon zadní nápravy. Čtyřkolka bude k dostání, ale jen s automatickou převodovkou CVT. U modelů s jednou poháněnou nápravou bude na výběr automat nebo šestistupňový manuál.

V Evropě by neměl kizashi šanci bez dieselového motoru. Je možné, že Suzuki použije dvoulitr z modelu Grand Vitara, nebo připraví motor zcela nový.

Suzuki nemá ve střední třídě, kam novinka patří, žádné zkušenosti a chybí i image, takže je pravděpodobné, že bude zájemce lákat na příznivou cenu. Což ostatně činí i u ostatních modelů ve své nabídce. Ani pro USA zatím nebyly ceny stanoveny, ale základní varianta by neměla překročit hranici 20 000 dolarů. Což je i základní cena Toyoty Camry. Je pravděpodobné, že Suzuki půjde o něco níž. V našem případě by Suzuki mohlo uspět, kdyby základní cenu dostalo na hranici půl milionu.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.