Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki se pouští mezi obry. Konečně má auto delší, než je octavia

  8:00aktualizováno  8:00
Po mnoha letech příprav a představování několika generací konceptů představilo Suzuki velký sedan s velmi japonským jménem Kizashi. Opustilo s ním segment malých aut a připravilo auto, které je delší než octavia.

Suzuki Kizashi | foto: Suzuki

Suzuki se pustilo do pro něj neprobádaných vod. Velký sedan Kizashi se má postavit konkurenční Mazdě 6 nebo Toyotě Avensis či dokonce modelu Camry v USA. Suzuki nikdy velká auta nedělalo, i terénní Grand Vitara je poměrně krátké auto. Nepočítaje užitkové modely má v nabídce jediný velký automobil. V USA se prodává SUV XL7, které je ale v druhé generaci postaveno na společné platformě s modely koncernu GM, od kterého si vypůjčilo i motor.

Suzuki Kizashi

Přestože je kizashi svými rozměry zcela mimo současnou nabídku značky, tak svým vzhledem příliš nevybočuje. Platí to především pro přední část, která evokuje model SX4. Zbytek pak působí mnohem ladněji než poněkud násilně naroubovaná záď sedanu SX4. Prostě u sedanu není větší délka rozhodně na škodu.

Ač se to nezdá, tak i největší v Evropě prodávané suzuki, model Grand Vitara, nemá na délku 4,5 metrů. Tedy má, ale jen pokud se započítá i rezerva zavěšená na pátých dveřích. Druhým nejdelším suzuki je model SX4 ve verzi sedan, který má na délku 4,49 metru. Pro porovnání, octavia má na délku 4,57 metru. Ano, délka není vše, důležitý je i rozvor. Ten má u Grand Vitary 2,64 metru, u SX4 sedan 2,5 metru a opět pro porovnání všem dobře známá octavia má rozvor 2,58 metru.

Suzuki Kizashi

Kizashi všechny sourozence přerostl na výsledných 4,65 metru při rozvoru 2,7 metru, což slibuje solidní komfort pro posádku na předních i zadních sedadlech. Přidejme zbylé známé parametry: výšku 1,48 metru a šířku 1,82 metru. Další parametry zatím Suzuki tají, stejně jako to, jestli se Kazashi bude prodávat v Evropě. Podle všeho ano, ale pravděpodobně ne dříve, než v druhé polovině příštího roku.

Suzuki zahájí prodej na severoamerickém trhu, kde mají podobné sedany mnohem lepší pozici než v Evropě, kde zákazníci dávají v této třídě přednost praktičtějším liftbackům nebo kombíkům. V USA se bude Kizashi prodávat se čtyřválcovým motorem o objemu 2,4 litru. Výrobce zatím ale neuvádí jeho výkon.

Jasné je, že v nabídce budou modely s pohonem předních kol i čtyřkolka s pohonem i-AWD, u kterého je možné zcela odpojit pohon zadní nápravy. Čtyřkolka bude k dostání, ale jen s automatickou převodovkou CVT. U modelů s jednou poháněnou nápravou bude na výběr automat nebo šestistupňový manuál.

V Evropě by neměl kizashi šanci bez dieselového motoru. Je možné, že Suzuki použije dvoulitr z modelu Grand Vitara, nebo připraví motor zcela nový.

Suzuki nemá ve střední třídě, kam novinka patří, žádné zkušenosti a chybí i image, takže je pravděpodobné, že bude zájemce lákat na příznivou cenu. Což ostatně činí i u ostatních modelů ve své nabídce. Ani pro USA zatím nebyly ceny stanoveny, ale základní varianta by neměla překročit hranici 20 000 dolarů. Což je i základní cena Toyoty Camry. Je pravděpodobné, že Suzuki půjde o něco níž. V našem případě by Suzuki mohlo uspět, kdyby základní cenu dostalo na hranici půl milionu.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Najdete na iDNES.cz