Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi | foto: Suzuki

Suzuki se pouští mezi obry. Konečně má auto delší, než je octavia

  • 76
Po mnoha letech příprav a představování několika generací konceptů představilo Suzuki velký sedan s velmi japonským jménem Kizashi. Opustilo s ním segment malých aut a připravilo auto, které je delší než octavia.

Suzuki se pustilo do pro něj neprobádaných vod. Velký sedan Kizashi se má postavit konkurenční Mazdě 6 nebo Toyotě Avensis či dokonce modelu Camry v USA. Suzuki nikdy velká auta nedělalo, i terénní Grand Vitara je poměrně krátké auto. Nepočítaje užitkové modely má v nabídce jediný velký automobil. V USA se prodává SUV XL7, které je ale v druhé generaci postaveno na společné platformě s modely koncernu GM, od kterého si vypůjčilo i motor.

Suzuki Kizashi

Přestože je kizashi svými rozměry zcela mimo současnou nabídku značky, tak svým vzhledem příliš nevybočuje. Platí to především pro přední část, která evokuje model SX4. Zbytek pak působí mnohem ladněji než poněkud násilně naroubovaná záď sedanu SX4. Prostě u sedanu není větší délka rozhodně na škodu.

Ač se to nezdá, tak i největší v Evropě prodávané suzuki, model Grand Vitara, nemá na délku 4,5 metrů. Tedy má, ale jen pokud se započítá i rezerva zavěšená na pátých dveřích. Druhým nejdelším suzuki je model SX4 ve verzi sedan, který má na délku 4,49 metru. Pro porovnání, octavia má na délku 4,57 metru. Ano, délka není vše, důležitý je i rozvor. Ten má u Grand Vitary 2,64 metru, u SX4 sedan 2,5 metru a opět pro porovnání všem dobře známá octavia má rozvor 2,58 metru.

Suzuki Kizashi

Kizashi všechny sourozence přerostl na výsledných 4,65 metru při rozvoru 2,7 metru, což slibuje solidní komfort pro posádku na předních i zadních sedadlech. Přidejme zbylé známé parametry: výšku 1,48 metru a šířku 1,82 metru. Další parametry zatím Suzuki tají, stejně jako to, jestli se Kazashi bude prodávat v Evropě. Podle všeho ano, ale pravděpodobně ne dříve, než v druhé polovině příštího roku.

Suzuki zahájí prodej na severoamerickém trhu, kde mají podobné sedany mnohem lepší pozici než v Evropě, kde zákazníci dávají v této třídě přednost praktičtějším liftbackům nebo kombíkům. V USA se bude Kizashi prodávat se čtyřválcovým motorem o objemu 2,4 litru. Výrobce zatím ale neuvádí jeho výkon.

Jasné je, že v nabídce budou modely s pohonem předních kol i čtyřkolka s pohonem i-AWD, u kterého je možné zcela odpojit pohon zadní nápravy. Čtyřkolka bude k dostání, ale jen s automatickou převodovkou CVT. U modelů s jednou poháněnou nápravou bude na výběr automat nebo šestistupňový manuál.

V Evropě by neměl kizashi šanci bez dieselového motoru. Je možné, že Suzuki použije dvoulitr z modelu Grand Vitara, nebo připraví motor zcela nový.

Suzuki nemá ve střední třídě, kam novinka patří, žádné zkušenosti a chybí i image, takže je pravděpodobné, že bude zájemce lákat na příznivou cenu. Což ostatně činí i u ostatních modelů ve své nabídce. Ani pro USA zatím nebyly ceny stanoveny, ale základní varianta by neměla překročit hranici 20 000 dolarů. Což je i základní cena Toyoty Camry. Je pravděpodobné, že Suzuki půjde o něco níž. V našem případě by Suzuki mohlo uspět, kdyby základní cenu dostalo na hranici půl milionu.