Suzuki Splash: Tsunami japonských emocí

  23:21
Suzuki v poslední době uvádí jedno hezčí auto, než druhé. Nejnovější sériové modely si rychle získávají zpět ztracené pozice hlavně díky svému designu, který ukrývá často pouze konvenční techniku; to však zákazníkům viditelně nevadí.

Suzuki Splash | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Že návrhářům nedocházejí nápady, svědčí i nejnovější studie pro pařížský autosalon – předobraz budoucího malého, ale prostorného vozíku, umístěného mezi Swift a SX4.

Dobře namíchaný kompromis mezi silnicí a lehkým terénem se drží v mezích jednoduché techniky, která by mohla zajistit případně nízkou prodejní cenu.

Čtyřmístná karoserie měří na délku jen 3,78 m, zato je ale nadstandardně široká (1780 mm) i vysoká (1650 mm), takže čtyři cestující mají dostatek místa  )rozvor je 2360 mm). Výrazné oblouky našly protiváhu v několika nekompromisních hranách, celek tak, i přes prakticky čtvercový průřez, působí velice harmonicky.

Potřebný punc originality dodávají 18“ kola (pneumatiky 215/45), neotřele tvarované přední i zadní světlomety (zadní trochu připomínají Citroën C4) a také originální malé moduly se světlomety a kamerami, nahrazující vnější zrcátka.

Modře laděnému interiéru vládnou jednoduché tvary a praktické materiály, nekomplikované je i ovládání, soustředěné na minimum prostoru.

Každý cestující má k dispozici anatomické kožené křeslo a dostatek světla skrz velká okna a panoramatickou střechu.

Prakticky vše ovládá řidič pomocí multifunkčního volantu, na středovou konzolu tak zbylo jen nezbytné minimum tlačítek a také nezvyklý, kulový volič samočinné převodovky.

V kontrastu k velice nekonvenčním křivkám, je použitá technika navýsost tradiční. Nově vyvinutá čtyřventilová zážehová dvanáctistovka pohání prostřednictvím čtyřstupňového automatu přední kola.

Žádná drahá technická lahůdka tak nenarušuje vnímání Splashe jako hezkého a případně i levného prostředku pro aktivní trávení času.

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport
Očekávatelnou, ale milou novinkou je vrcholná verze úspěšného malého hatchbacku Swift, která odkazuje na úspěchy značky v seriálu JWRC.

Mrštnost má již od přírody, sílu dodá upravená zážehová šestnáctiventilová šestnáctistovka VVT o výkonu 92 kW a 148 Nm, která prostřednictvím pětistupňové mechanické převodovky s posílenou spojkou dokáže Suzuki Swift Sport rozjet až na dvoustovku.

Od standardního Swiftu se odlišuje sportovním předním nárazníkem, malým aerodynamickým kitem, chromovanou koncovkou výfuku a velkými, minimálně 16“ (za příplatek 17“) koly. Zajímavá je i standardní výbava, v níž nechybí 6 airbagů, ESP, EDS, sportovní sedačky, volant, pedály a manžeta řadicí páky. Interiér zdobí pásky z imitace lesklého kovu.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...