Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Swift: Neříkej mi prcku!

  10:12aktualizováno  10:12
Malé Suzuki, které po předlouho vyráběném předchůdci zdědilo jen jméno, bude pravděpodobně aspirovat na titul nejpohlednějšího auta trpasličí kategorie. Obliny, veselá tvářička, dynamické proporce, sportovní švih... swiftu nechybí nic z toho, co chtějí dnešní zákazníci vidět na moderním malém autě.
Suzuki Swift

Suzuki Swift | foto: Suzuki

Swift je auto postavené přesně podle gusta evropského řidiče, vyrábět se začíná v Maďarsku a do českých autosalonů zamíří v nejbližší době.

Neduživý předchudce s minimalistickou komfortní a bezpečnostní výbavou přežíval v nabídce automobilky především kvůli minimální ceně. Nový Swift je ale úplně "jiné kafe".

Doširoka rozkročené autíčko (rozchod vpředu je 1,47 m a 1,48 m vzadu) působí na pohled hodně dynamickým a sportovním dojmem. V kombinaci s dostatečně živým motorem bude z tisícikilogramováho swifta nabroušený čipera prohánějící mnohem silnější a dražší účastníky silničního provozu.

Do délky auto narostlo na 3,7 metru, do šířky má 1,7 metru. Na výšku měří přesně metr a půl, rozvor je pak 2,4 metru. Na výběr bude ze tří a pětidveřové verze. Třídveřová bude čtyř, pětidveřová pak pětimístná. S sebou cestující poberou 213 litrů zavazadel, pojedou-li ve dvou se sklopenými asymetricky dělenými zadními sedadly, odvezou až 562 litrů.

***
Na místo letitého swiftu, který přežíval ve výrobě především díky velmi příznivé ceně, nastupuje auto, které je dále o mnohem více než o jednu generaci.
***

V základní výbavě by nemělo chybět ABS, připlatit bude možné až za šest airbagů. Potěší i bezklíčkové odemykání a startování (za příplatek), které prozatím znají spíše jen řidiči aut vyšších tříd.

Nabídka motorů obsáhne dvě benzinové jednotky a jeden turbodiesel. Na nejnižším stupínku bude stát šestnáctiventilová "třináctistovka" 1,3 litru s 91 koňmi výkonu (67 kW) a 114 Nm maximálního kroutícího momentu.

Naftový motor má objem 1,3 litru a nabídne maximální výkon 69 koní (51 kW). Maximální kroutící moment je 170 Nm. Povedený maloobjemový turbodiesel si automobilka vypůjčila od Fiatářů.

Vrcholem nabídky pak bude šestnáctiventilový agregát 1,5 litru s proměnným časováním ventilů VVT disponující 102 koňskými silami (75 kW) a 133 newtonmetry maximálního kroutícího momentu, se kterými bude swift uhánět až 185 km/h. Motory budou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, připlatit bude možné v případě 1,3 za robotizovanou sekvenční a u 1,5 za plně automatickou převodovku.

Pohledný bonbónek do města bude kromě moderního kabátku okouzlovat, stejně jako předchůdce, zajímavou cenou. Nejoptimističtější zdroje mluví o startovací ceně 9000 euro, u nás 250 tisíc korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.