Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki ukázala své trumfy pro další rok

aktualizováno 
Jako poslední z Velké (japonské) Čtyřky představila své motocyklové novinky Suzuki. Cruisera 1,5 litru, nástupce SV650 a konečně další generaci superikony GSX-R1000.

Suzuki GSX-R1000 | foto: Suzuki

Suzuki bude v příštím roce slavit 100 let od zahájení činnosti – roku 1909 začal konstruovat tehdy 22letý Michio Suzuki. Nejdříve se ale věnoval tkalcovským stavům na hedvábí a první motory přišly na řadu koncem třicátých let, zatímco motorky až počátkem padesátých.

Slavnostní předpremiéra novinek pro příští rok se konala v Paříži, kde byla za patřičného lesku představena první Suzuki douška před dvěma zásadními motocyklovými veletrhy v Kolíně nad Rýnem a Miláně.

Suzuki M1500 Intruder

Začněme tím nejméně novým. Cruiser M1500 Intruder, na americkém trhu nazvaný Boulevard M90, vychází z o rok staršího silnějšího sourozence M1800R, od kterého se vzhledově liší jen trochu jinou maskou. K pohonu slouží vidlicový dvouválec s úhlem 54° a objemem 1462 ccm.

Při pohledu do technických specifikací je vidět, že M1500 není jen pouhou kopií osmnáctistovky s menším motorem: je o chloupek kratší, má kratší rozvor, o 20 kilogramů nižší hmotnost, o 1,5 litru menší nádrž, menší gumy… Vzadu je to ale pořád macatá dvoustovka a celkově je novinky stále pořádný kus železa, jak to mají příznivci tohoto stylu rádi.

Největší překvapení je premiéra stroje SFV650 Gladius, který by měl nahradit úspěšné SV650. Esvéčko bylo jedním z prvních strojů, u kterého se Japonci inspirovali oblíbenými italskými dvouválci s typickými trubkovými rámy.

Suzuki SFV650 Gladius

Nástupce tuto koncepci rozvíjí, když přidává výrazně modernizovaný design – Suzuki dokonce neváhá hovořit o "fashion" motocyklu, který je určen i začátečníkům. Přední světlo trochu připomíná MV Agusta Brutale nebo Ducati Monster 696, omlazenému vzhledu sekundují také "mladistvé" barvy.

Motor zůstává stejný, dvouválec s objemem 645 ccm s výkonem kolem 70 koní, hmotnost je 202 kg, nádrž byla zmenšena na 14,5 litru. Technicky se na Gladiovi neobjevuje nic zásadně nového, patrná je snaha udržet nízkou cenu, která by měla konkurovat například Kawasaki ER-6n.

Dle posledních bezpečnostních trendů však bude Gladius na přání vybaven ABS. A ještě vysvětlení jména – "gladius" znamená v italštině krátký meč.

Suzuki GSX-R1000

GSX-R1000 patří k žijícím legendám superbikové scény. Její další generace, označená K9, nepřináší sice žádnou revoluci, jako třeba Honda se svým supersportovním ABS nebo Yamaha s Big Bang motorem, ale přesto s ní bude třeba počítat.

Změn je více dost: větší vrtání a kratší zdvihy, vzrůst kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1, větší titanové ventily, 12 vstrikovačů pro lepší rozptýlení palivové směsi. Motor je celkově kratší o 59 mm, a tak se mohla prodloužit zadní kyvná vidlice – kompaktnější stavba umožnila zkrátit rozvor o 10 mm.

Také u podvozkových komponentů nezůstal kámen na kameni, nové jsou přední vidlice Showa i zadní centrální jednotka nebo zesílené radiální brzdiče, dále byla přepracovány mapy vstřikování, titanové výfuky, nádrž… Výkonové parametry zatím Suzuki neuveřejnila, víme jen, že nová GSX-R1000 je o 5 kilogramů lehčí, což ve světě superbiků znamená mnoho.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Čínský žák CFMoto překonal japonského učitele, nejen cenou

Odpružení funguje překvapivě dobře a zvládá jak sportovní jízdu s pořádnými...

Že čínský gigant časem pošle na trh velkou motorku, která dožene japonskou konkurenci, se dalo čekat. Ale že to bude...

Centrem Prahy projely čtyři tisíce harleyů

Spanilá jízda motorek Harley Davidson centrem Prahy, kterou vrcholily oslavy...

Centrem Prahy v sobotu projely ve spanilé jízdě asi čtyři tisíce motocyklů Harley-Davidson. Slavnostní jízda se...

Praha patří harleyářům. Na oslavy dohlížejí stovky policistů

Oslavy 115. výročí značky motocyklů Harley-Davidson, 5. července 2018 na...

Zhruba 100 tisíc návštěvníků ze 77 zemí světa se zúčastní oslav 115. výročí značky Harley-Davidson v Praze. Nejvíce...

KTM 990 Adventure
KTM 990 Adventure

r.v. 2010, naj. 22 953 km, 1. majitel
205 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz