Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki ukázala své trumfy pro další rok

aktualizováno 
Jako poslední z Velké (japonské) Čtyřky představila své motocyklové novinky Suzuki. Cruisera 1,5 litru, nástupce SV650 a konečně další generaci superikony GSX-R1000.

Suzuki GSX-R1000 | foto: Suzuki

Suzuki bude v příštím roce slavit 100 let od zahájení činnosti – roku 1909 začal konstruovat tehdy 22letý Michio Suzuki. Nejdříve se ale věnoval tkalcovským stavům na hedvábí a první motory přišly na řadu koncem třicátých let, zatímco motorky až počátkem padesátých.

Slavnostní předpremiéra novinek pro příští rok se konala v Paříži, kde byla za patřičného lesku představena první Suzuki douška před dvěma zásadními motocyklovými veletrhy v Kolíně nad Rýnem a Miláně.

Suzuki M1500 Intruder

Začněme tím nejméně novým. Cruiser M1500 Intruder, na americkém trhu nazvaný Boulevard M90, vychází z o rok staršího silnějšího sourozence M1800R, od kterého se vzhledově liší jen trochu jinou maskou. K pohonu slouží vidlicový dvouválec s úhlem 54° a objemem 1462 ccm.

Při pohledu do technických specifikací je vidět, že M1500 není jen pouhou kopií osmnáctistovky s menším motorem: je o chloupek kratší, má kratší rozvor, o 20 kilogramů nižší hmotnost, o 1,5 litru menší nádrž, menší gumy… Vzadu je to ale pořád macatá dvoustovka a celkově je novinky stále pořádný kus železa, jak to mají příznivci tohoto stylu rádi.

Největší překvapení je premiéra stroje SFV650 Gladius, který by měl nahradit úspěšné SV650. Esvéčko bylo jedním z prvních strojů, u kterého se Japonci inspirovali oblíbenými italskými dvouválci s typickými trubkovými rámy.

Suzuki SFV650 Gladius

Nástupce tuto koncepci rozvíjí, když přidává výrazně modernizovaný design – Suzuki dokonce neváhá hovořit o "fashion" motocyklu, který je určen i začátečníkům. Přední světlo trochu připomíná MV Agusta Brutale nebo Ducati Monster 696, omlazenému vzhledu sekundují také "mladistvé" barvy.

Motor zůstává stejný, dvouválec s objemem 645 ccm s výkonem kolem 70 koní, hmotnost je 202 kg, nádrž byla zmenšena na 14,5 litru. Technicky se na Gladiovi neobjevuje nic zásadně nového, patrná je snaha udržet nízkou cenu, která by měla konkurovat například Kawasaki ER-6n.

Dle posledních bezpečnostních trendů však bude Gladius na přání vybaven ABS. A ještě vysvětlení jména – "gladius" znamená v italštině krátký meč.

Suzuki GSX-R1000

GSX-R1000 patří k žijícím legendám superbikové scény. Její další generace, označená K9, nepřináší sice žádnou revoluci, jako třeba Honda se svým supersportovním ABS nebo Yamaha s Big Bang motorem, ale přesto s ní bude třeba počítat.

Změn je více dost: větší vrtání a kratší zdvihy, vzrůst kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1, větší titanové ventily, 12 vstrikovačů pro lepší rozptýlení palivové směsi. Motor je celkově kratší o 59 mm, a tak se mohla prodloužit zadní kyvná vidlice – kompaktnější stavba umožnila zkrátit rozvor o 10 mm.

Také u podvozkových komponentů nezůstal kámen na kameni, nové jsou přední vidlice Showa i zadní centrální jednotka nebo zesílené radiální brzdiče, dále byla přepracovány mapy vstřikování, titanové výfuky, nádrž… Výkonové parametry zatím Suzuki neuveřejnila, víme jen, že nová GSX-R1000 je o 5 kilogramů lehčí, což ve světě superbiků znamená mnoho.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.