Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki VS 1400 Intruder: lepší jsou verze pro Evropu

aktualizováno 
Průkopník velkých japonských chopperů - Suzuki VS 1400 Intruder - je na světovém trhu už čtrnáctým rokem a dodnes nemá nouzi o příznivce. Hodně rozšířený je i v Česku, kde patří k častému zboží velkých motobazarů, ale značná popularita mu nedovolila ani v exemplářích z osmdesátých let klesnout v ceně pod 150 tisíc korun. Perspektivní mladší a málo jeté stroje jsou o dost dražší. Kupříkladu za exempláře ročníku výroby 1997 se platí zhruba 250 tisíc korun.

Suzuki VS 1400 Intruder je motorka především pro oko a pro duši. A pokud je potěší, ustupují mnohé další vlastnosti do pozadí. Nicméně nelze nepřipomenout, že Vetřelec (jak zní název stroje v češtině) se pyšní také mohutným zátahem velkého a kvalitního motoru od malých otáček, sytým zvukem, bezúdržbovým a bezporuchovým kardanem, perfektním výrobním zpracováním, mimořádnou nabídkou příslušenství a doplňků, což je pro ortodoxní čopráky rovněž důležité. Motor o výkonu 45 kilowattů (61 koní) má kombinované chlazení vzduchem a vodou a je schopen rychlosti až 170 kilometrů v hodině. To však při vetřelcově poslání není vůbec důležité, dokonce takový kvap nemá rád. Postavení vidlice a rám zaostávající za sílou motoru totiž dává stroji nekonvenční jízdní vlastnosti, jichž se určitě nemusí bát vyznavač chopper-stylu cestování. Při všech přednostech modelu by zájemce o starší Suzuki VS 1400 Intruder měl být pozorný. V tuzemsku je spousta strojů dovezených z ciziny po více či méně závažných haváriích a jen skutečný odborník dokáže neomylně zhodnotit kvalitu opravy. Při nejistotě dá rozřešení značkový servis, který může rám změřit laserovým přístrojem. Pozor i na motocykly vyrobené pro USA. Jednak se pro ně o poznání hůř shánějí náhradní díly, ale hlavně - jsou čtyřrychlostní, zatímco na evropské verzi jezdec zařadí i pětku. Odlišné jsou také v elektrice. Pokud u stroje budou předčasně odcházet zapalovací svíčky, je to vinou častých studených startů. Jestliže motocykly zmíněného typu jsou jako stvořené k úpravám a přestavbám a mnozí jezdci je právě kvůli svým tvůrčím ambicím vyhledávají, měl by potenciální kupec ojetiny sledovat i rizika z toho plynoucí. Některé zásadnější změny totiž mohou být zdrojem potíží nejen při silničních kontrolách, ale i hned u převodu motorky na policejním inspektorátu. Odborníci se shodují, že ze starších kusů lze považovat za perspektivní motorky, které mají do 50 tisíc kilometrů. Pokud vetřelec měl patřičnou servisní péči, solidní zacházení, kvalitní palivo a olej, dokáže dobře sloužit i po 90 tisících kilometrů.

Suzuki VS 1400 Intruder

motor: čtyřdobý dvouválec
objem: 1360 cm 3
výkon: 45 kW (61 k) při 5000 ot/min
převodovka: pětistupňová (evropské verze)
výška sedla: 735 mm
max. rychlost: 170 km/hod
hmotnost: 244 kg nádrž: 13 l
spotřeba: 6,5 l/100 km

-

- u strojů vyrobených pro trh v USA jen čtyřrychlostní převodovka
- dražší náhradní díly a servis
- komplikovanější shánění náhradních dílů pro americké verze
- riziko koupě stroje špatně opraveného po havárii
- rám a brzdy (hlavně přední) zaostávají za výkonem motoru
- měkčí pružiny
- nutnost většího úsilí při ovládání v malé rychlosti
- riziko koupě nepovoleně upraveného či přestavěného stroje
- vyšší cena při pořizování
- menší výdrž zapalovacích svíček při častých studených startech

+

- dobrá pověst, výborná kvalita, trvanlivost
- líbivý design, byť typ je ve výrobě už půldruhého desetiletí
- zájem na trhu ojetin, dobrá cena při prodeji
- výborný zátah od nízkých otáček
- bezúdržbový a bezporuchový kardan
- bohatá nabídka doplňků a příslušenství
- příjemná sedačka
Autor:




Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.