Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyženil jméno Suzuki a automobilku, vládne jí přes 30 let

  16:29aktualizováno  16:29
Osamu Suzuki, narozený 30. ledna 1930, stojí již více než tři desetiletí v čele známé japonské automobilky Suzuki. Do slavné podnikatelské rodiny se přiženil a v roce 1958 vstoupil do firmy, aby se o dvacet let později stal jejím prezidentem. Dnes je jedním z nejdéle úřadujících šéfů v automobilovém průmyslu.

Suzuki Swift Sport | foto: Suzuki

Osamu s původním příjmením Macuda se narodil ve městě Gero, po studiích pracoval v místní bance. Život se mu změnil sňatkem se Šókó Suzukiovou, vnučkou zakladatele automobilky, Mičia Suzukiho. Protože tato rodina neměla mužského dědice, přijal Osamu jejich rodinné příjmení, Suzuki, jak velí japonská tradice.

Mičio Suzuki ve svých 22 letech sestrojil své první dřevěné kolo a v roce 1920 založil firmu na jejich výrobu. V roce 1952 začala společnost Suzuki vyrábět jízdní kola s motorkem a současný název Suzuki Motor Corporation nese od roku 1954. 

Suzuki GSX-S 1000

O rok později představila svůj první automobil. V současnosti je Suzuki devátým největším výrobcem aut na světě a jedním z největších výrobců motocyklů, které patří k legendám. Nejvíce však těží z prodeje malých úsporných vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.