Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyženil jméno Suzuki a automobilku, vládne jí přes 30 let

  16:29aktualizováno  16:29
Osamu Suzuki, narozený 30. ledna 1930, stojí již více než tři desetiletí v čele známé japonské automobilky Suzuki. Do slavné podnikatelské rodiny se přiženil a v roce 1958 vstoupil do firmy, aby se o dvacet let později stal jejím prezidentem. Dnes je jedním z nejdéle úřadujících šéfů v automobilovém průmyslu.

Suzuki Swift Sport | foto: Suzuki

Osamu s původním příjmením Macuda se narodil ve městě Gero, po studiích pracoval v místní bance. Život se mu změnil sňatkem se Šókó Suzukiovou, vnučkou zakladatele automobilky, Mičia Suzukiho. Protože tato rodina neměla mužského dědice, přijal Osamu jejich rodinné příjmení, Suzuki, jak velí japonská tradice.

Mičio Suzuki ve svých 22 letech sestrojil své první dřevěné kolo a v roce 1920 založil firmu na jejich výrobu. V roce 1952 začala společnost Suzuki vyrábět jízdní kola s motorkem a současný název Suzuki Motor Corporation nese od roku 1954. 

Suzuki GSX-S 1000

O rok později představila svůj první automobil. V současnosti je Suzuki devátým největším výrobcem aut na světě a jedním z největších výrobců motocyklů, které patří k legendám. Nejvíce však těží z prodeje malých úsporných vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.