Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svalovec-ekolog: GMC Denali XT Concept

  10:00aktualizováno  10:00
Bojovný výraz, ladné křivky těla a pod kapotou přede hybridní soustrojí. Obří terénní pick-upy dnes rozhodně nemusí vypadat neotesaně. Nejnovější koncept americké značky GMC ukazuje, jak to dopadne, když se spáří americký "muscle-car" a terénní pick-up pod dohledem schopného designéra.

GMC Denali XT Concept | foto: GMC

GMC − víc než stoletá značka patřící dnes pod křídla GM má ve své nabídce téměř výhradně obří terénní pick-upy. Povětšinou jsou to stejná auta, střižená podle neskromných prostorových nároků amerického řidiče, která stojí v showroomech Chevroletu. Kromě jiných jmen a odlišného čumáku bývají oproti chevroletům také lépe vybavená.

I automobilka, jejíž designéři donedávna malovali sériové modely podle jednoho "mustru", ale umí postavit úžasně vyhlížející studii. Předvedli to už mnohokrát předtím a zde je další důkaz.

Mít dnes v úrtrobách konceptu obyčejný spalovací motor, budou se na váš stánek na autosalonu chodit dívat jako do muzea. Cokoliv na čtyřech kolech, co chce připoutat pozornost, musí mít pohon přívětivý k planetě Zemi.

GMC Denali XT Concept tak k motoru osazenému přímým vstřikováním paliva a systémem flex-fuel, který umožňuje tankovat koktejl etanolu a benzinu (u benzinek v některých zemích k sehnání pod označením E85), přidali elektromotor.

Při vývoji byl kladen důraz na jízdní vlastnosti, do terénu se tahle auta totiž podívají povětšinou jen omylem. Každé třiadvacetipalcové kolo je poháněné a nezávisle zavěšené a výšku podvozku jde regulovat. Karoserie je narozdíl od zavedených zvyklostí samonosná.

Známý "small block" osmiválec 4,9 litru dává v Denali KT 326 koní výkonu (240 kW). Úsilí motorářů se soustředilo hlavně na omezení spotřeby a emisí. Díky pomoci elektromotoru má 4,61 metru dlouhý koncept asi poloviční spotřebu ve srovnání s normálními pick-upy, které dnes opanují americké silnice. Baterie uložili za zadní sedadla, při pojížďkách po městě se jezdí pouze na elektrony, které jsou v nich uložené.

 

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.