GMC Denali XT Concept

GMC Denali XT Concept | foto: GMC

Svalovec-ekolog: GMC Denali XT Concept

  • 7
Bojovný výraz, ladné křivky těla a pod kapotou přede hybridní soustrojí. Obří terénní pick-upy dnes rozhodně nemusí vypadat neotesaně. Nejnovější koncept americké značky GMC ukazuje, jak to dopadne, když se spáří americký "muscle-car" a terénní pick-up pod dohledem schopného designéra.

GMC − víc než stoletá značka patřící dnes pod křídla GM má ve své nabídce téměř výhradně obří terénní pick-upy. Povětšinou jsou to stejná auta, střižená podle neskromných prostorových nároků amerického řidiče, která stojí v showroomech Chevroletu. Kromě jiných jmen a odlišného čumáku bývají oproti chevroletům také lépe vybavená.

I automobilka, jejíž designéři donedávna malovali sériové modely podle jednoho "mustru", ale umí postavit úžasně vyhlížející studii. Předvedli to už mnohokrát předtím a zde je další důkaz.

Mít dnes v úrtrobách konceptu obyčejný spalovací motor, budou se na váš stánek na autosalonu chodit dívat jako do muzea. Cokoliv na čtyřech kolech, co chce připoutat pozornost, musí mít pohon přívětivý k planetě Zemi.

GMC Denali XT Concept tak k motoru osazenému přímým vstřikováním paliva a systémem flex-fuel, který umožňuje tankovat koktejl etanolu a benzinu (u benzinek v některých zemích k sehnání pod označením E85), přidali elektromotor.

Při vývoji byl kladen důraz na jízdní vlastnosti, do terénu se tahle auta totiž podívají povětšinou jen omylem. Každé třiadvacetipalcové kolo je poháněné a nezávisle zavěšené a výšku podvozku jde regulovat. Karoserie je narozdíl od zavedených zvyklostí samonosná.

Známý "small block" osmiválec 4,9 litru dává v Denali KT 326 koní výkonu (240 kW). Úsilí motorářů se soustředilo hlavně na omezení spotřeby a emisí. Díky pomoci elektromotoru má 4,61 metru dlouhý koncept asi poloviční spotřebu ve srovnání s normálními pick-upy, které dnes opanují americké silnice. Baterie uložili za zadní sedadla, při pojížďkách po městě se jezdí pouze na elektrony, které jsou v nich uložené.

 


Elektromobil