GMC − víc než stoletá značka patřící dnes pod křídla GM má ve své nabídce téměř výhradně obří terénní pick-upy. Povětšinou jsou to stejná auta, střižená podle neskromných prostorových nároků amerického řidiče, která stojí v showroomech Chevroletu. Kromě jiných jmen a odlišného čumáku bývají oproti chevroletům také lépe vybavená.
I automobilka, jejíž designéři donedávna malovali sériové modely podle jednoho "mustru", ale umí postavit úžasně vyhlížející studii. Předvedli to už mnohokrát předtím a zde je další důkaz.
Mít dnes v úrtrobách konceptu obyčejný spalovací motor, budou se na váš stánek na autosalonu chodit dívat jako do muzea. Cokoliv na čtyřech kolech, co chce připoutat pozornost, musí mít pohon přívětivý k planetě Zemi.
GMC Denali XT Concept tak k motoru osazenému přímým vstřikováním paliva a systémem flex-fuel, který umožňuje tankovat koktejl etanolu a benzinu (u benzinek v některých zemích k sehnání pod označením E85), přidali elektromotor.
Při vývoji byl kladen důraz na jízdní vlastnosti, do terénu se tahle auta totiž podívají povětšinou jen omylem. Každé třiadvacetipalcové kolo je poháněné a nezávisle zavěšené a výšku podvozku jde regulovat. Karoserie je narozdíl od zavedených zvyklostí samonosná.
Známý "small block" osmiválec 4,9 litru dává v Denali KT 326 koní výkonu (240 kW). Úsilí motorářů se soustředilo hlavně na omezení spotřeby a emisí. Díky pomoci elektromotoru má 4,61 metru dlouhý koncept asi poloviční spotřebu ve srovnání s normálními pick-upy, které dnes opanují americké silnice. Baterie uložili za zadní sedadla, při pojížďkách po městě se jezdí pouze na elektrony, které jsou v nich uložené.