Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svatý kouř frčí i stošedesátkou. Hrobník si postavil auto ze staré rakve

aktualizováno 
Opravdovou lásku ke svému zaměstnání projevil bývalý britský hrobník Phil Bissett. Postavil si autíčko ze staré rakve, které stylově pojmenoval Svatý kouř. V Británii autíčko zaregistroval a prohání se s ním po silnicích.

Rakev na kolech | foto: Dailymail.co.uk

Rakev, kterou na stavbu auta použil, ale Bissett nesebral z některého z hrobů, které měl dříve na starosti. Našel jí na aukčním portálu eBay, kde se prodává opravdu cokoliv. Rakev ho přišla na 98 liber, v přepočtu asi na 3000 korun. A to je za karoserii auta velmi slušná cena. Původní cena rakve byla přitom mnohem vyšší, stála v přepočtu 45 000 korun. Navíc je to exotické zboží, pro nebožtíky byla připravena v Mexiku.

Rakev na kolech

Samotná rakev vážila 75 kilogramů a z přístavu si ji konstruktér do své garáže odvezl na přívěsném vozíku. Další díly na své prapodivné vozítko sháněl Bissett porůznu. Motor našel v dceřině stařičkém volkswagenu z roku 1972, dalšími dárci orgánů byl starý ford, nákladní sklápěčka a plážová bugina.

Výsledná kreace, velmi originální a na silnici nepřehlédnutelná, se může legálně pohybovat po silnicích. A jelikož je autor velmi hrdý na své původní povolání, nechal si vyrobit na svůj rakvomobil značku na přání. Nikoho nepřekvapí, že písmena na značce odkazují na jeho hrobnickou minulost. A navíc k rakvoautu se hodí tak jako tak. Pohřební styl doplňuje atraktivní lak vozu, který doplňují adekvátní malůvky a nápisy.

Phil Bissett si své autíčko pochvaluje. Především platí malé pojištění a pak si také užívá solidní dynamiku. Tvrdí, že autíčko se dokáže silnicemi řítit až stošedesátikilometrovou rychlostí. A především autorovi vůbec nevadí, že řídí doslova rakev na kolech.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.