Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Své auto nikdy neprodám, jednou z něj bude rarita

  13:31aktualizováno  13:31
Je to hodně drahý koníček, ale baví čím dál víc lidí. Řeč je o úpravách aut - tuningu. Jeho vyznavači si v sobotu dali sraz v Jindřichově Hradci.

ZÁVODY VE SPRINTU. Nadšenci si na letištní ploše měřili síly v závodech. | foto: Ladislav NěmecMF DNES

Na hradecké letiště zamířil i padesátiletý Lubomír Vicha se svojí Hondou CRX Targa. Se starým autem si pohrál tak, že si z tuning srazů vozí poháry za vzhled automobilu.

Padesátiletý majitel lakovny z Chrudimi se k tuningu dostal teprve před dvěma lety. Jeho syn jezdil na srazy obdivovat upravené automobily. Vicha starší si řekl, že lahůdku na kolech si také zkusí postavit.

Koupil si v Německu dnes již patnáct let starou hondu a rozebral ji do šroubku.

"Auto potřebovalo celkovou generálku. Upravený je motor, který má zhruba sto osmdesát koní, karoserie i interiér, který je celý v bílé kůži udělané na zakázku,“ popisuje automobil. Před týdnem vyhrál třetí místo v Hradci Králové a pohár vystavoval uvnitř vozu.

Temně černý lak automobilu s perletí si dělal sám. Má šest vrstev bezbarvého laku, který dodává vzhledu patřičnou hloubku.

"Lak je vlastní práce, zbytek jsem si nechal dělat na zakázku. Nyní chystám, že do toho dám kompresor, aby to mělo ještě o několik desítek koní více,“ plánuje padesátiletý Vicha další úpravy letité hondy.

S automobilem jezdí vpodstatě jen na srazy. Pouze když je krásné počasí, tak stáhne střechu a jede se projet po okolí Chrudimi. Jinak auto schovává v garáži.

"Je to auto, které nikdy neprodám, jednou to bude rarita,“ míní Vicha.

A kolik úpravy automobilu stojí? Pokud se pustíte do kompletní přestavby jako majitel hondy, počítejte se stovkami tisíc korun, často částkou blížící se ceně pěkného třípokojového bytu v okresním městě.

Tuning party v Jindřichově Hradci na letišti
"Svoji hondu jsem rozebral do posledního šroubku.“ říká Lubomír Vicha

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.