Diskuze
Švédský všežravec: Volvo na pět paliv
Děkujeme za pochopení.
jarek V 740
bioethanol
Volvo a nejen to se zabývá alternativními eko pohony už dlouhou dobu. Nevím jestli byl někdo z vás v poslední době třeba ve Švédsku tam se na bioethanol E85 jezdí už několik let a na čistotě ovzduší se to výrazně projevilo a teď už mají i E 95 pro diesely. Poslední dobou se tím chlubí i Ford ale zapoměl dodat že s motorem Volvo. U nás je problém se stářím vozového parku stará auta budou mít problém.
Andee
Levná paliva
Docela mě udivuje, jak si někdo myslí, že se zlevní provoz... možná díky menší ekologické zátěži ano, ale uvědomte si, že spotřební daň na benzínu se z drtivé většiny využívá k údržbě silnic. Takže stát bude muset zdanit cokoliv nebo se na silnice bude přispívat jiným způsobem, každopádně se ty peníze do rozpočtu dostat musí. Jiná věc je, že údržba silnic probíhá neefektivně, ale to se dá říc o všem, co řídí stát.
Medák
Re: Levná paliva
¨"..spotřební daň na benzínu se z drtivé většiny využívá k údržbě silnic.."
Vedle jak ta jedle
hnidopich
Umí buč z Metropolitního Expresu česky?
Proboha, kam jsme se to dostali. Začínat větu "Proto, aby", nedokončit ji a ještě napsat "nemusely paliva" tak to je fakt síla. Doporučuju zopakovat ZŠ.
"Proto, aby se stejně jako dnes v případě světoběžné ropy, nemusely paliva pro auta transportovat přes půl zeměkoule."
PatrikChrz
Na olej
Škoda, že někdo nepřišel s oficiálním pohonem na rostlinný olej. Teď nemyslím různé přestavby, ale přímo z výroby s vyřešenými problémy jako je zanášení motoru a tak
Naprosto ekologické a navíc ekonomické - řešení zemědělských přebytků místo nesmyslných dotací.
Tom
Re: Na olej
Protoze ten olej je jako palivo tak jako tak nevhodny, stejnou sluzbu udelaji bioetanol a dalsi paliva vyrabena podobnym zpusobem (treba bionafta z repky atd.), jsou to v podstate take rostlinne oleje, ci jinak zpracovana biomasa. No a i proto EU narizuje to pridavani do benzinu. Zemedleci by meli co pestovat a tim padem co zrat a usetrilo by se na dotacich, snizila zatez zivotniho prostredi a jeste odkazanost na ropu a jeji producenty.
Mjr_Zeman
Auto s vlastním septikem
a metanu by bylo dost Místo sedadel bidety a jako palubní nápoj šaratice To by byl teprve fičák
Fitipaldi
Re: Auto s vlastním septikem
No a co fazole, květák, hrách , to je lepší jak TURBO.
Danshu
Jedno palivo...
Teď přeci taky nemáme jenom jedno palivo. Máme 91čku, 95tku (na mnohých benzínkách pouze dražší 91čka ), 98mičku a diesel. Vize Volva mi připadá logická.
Tom
Re: Hmm
Peojevil se totalni hlupak a clovek bez znalosti, ze?
Zemni plyn, biometan, hytan, benzin, bioetanol. Pokud vim, tak benzin se dnes bezne vyuziva ve velkem, zemni plyn (CNG) take (jde ho pres nasi republiku dost), ovsem prozatim ne moc pro pohon aut, nicmene jeho doba nastava, cerpacich stanic bude jen a jen pribyvat. Tudiz z peti jsou dve v podstate bezne puzivana paliva.
Dale bioetnaol je kvasny lih, vyrabi s ei ajko palivo i u nas a je nabizen an trhu, jinak se ebzne pridava do benzinu a dokonce podle narizeni EU jej bude stale vetsi obsah v benzinu. Tudiz je to do urcite miry take dnes bezne pouzivane palivo ac jako slozka jineho, neni tudiz problem jej vyrab a distribuovat i jako samostatne palivo, staci dostatek aut pro nej upravenych. Biometan muze nahradit zmeni plyn, bez potreby prestavy motoru, nicmene neni zatim mco uzivany,stejne hytan. Tudiz z peti paliv jsou jen dve nepouzivana a ze zbyvajich tri je jedno pouzivano masove a dalsi dve take pomerne dost.
Tonda
stejně to pořád musí něco spalovat.
http://www.electroauto.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.electroauto.cz A co takhle elektromobil Volvo kdysi vyvíjelo a testovalo elektromobily, proč teďka dělá nějakej MULTIFUEL ??? mrknete na http://www.electroauto.cz/elvolvo.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.electroauto.cz/elvolvo.html je tam studie s výměnnou sadou baterií, to zase nebyl až tak blbej nápad.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Prodej bytu 2+1, 51 m2 Ostrava, Poruba
Sokolovská, Ostrava - Poruba
2 200 000 Kč