Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svět sportovních aut se navždy změnil: Porsche TDI je tady

  12:15aktualizováno  12:15
Tentokrát už se Ferry Porsche, zakladatel stejnojmenné značky, v hrobě opravdu otočil. Automobilka, která je synonymem úžasných sportovních zážitků za volantem, už si to u svých fanoušků rozházela v roce 2002 terénní obludou jménem Cayenne. A od nového roku už bude automobilům Porsche šplouchat v nádrži nafta.

Turbodieselové Porsche Cayenne | foto: Porsche

Ve frontě na porsche ale bohužel nestojí jen zájemci o kultovní model 911 nebo skvělá dvojčata Boxster s Caymanem.

Oteklé porsche jménem Cayenne, které mají manažeři a blondýny rádi, protože umí skvěle přeskočit retardér před školou a při nájezdu na obrubník není třeba moc zpomalovat, se ve své druhé generaci dočkalo novoty, kterou všichni dlouho očekávali. ...a doufali, že se jí nedočkají.

Porsche bude poprvé v historii tankovat naftu, nepočítáme-li traktory značky Porsche, které vznikly v padesátých letech.

Za "pošpiněním" značky naftou stojí podle prohlášení automobilky také Evropská unie, respektive její emisní limity, které chystá. Naftový motor má vylepšit bilanci CO2, kterou flotila ze Züffenhausenu vypouští.

Dalším důvodem je nedávné převzetí vlády nad koncernem Volkswagen, k jehož trojpísmenné zkratce TDI se "modlí" hejna řidičů...

Turbodieselové Porsche Cayenne

Turbodieselový cayenne bude ke koupi od února 2009 nejprve na evropských trzích. Pod kapotou mu bude klapat šestiválec s výkonem 176 kilowattů (240 koní), který dodá Audi (člen VW Group).

Asi poprvé v historii je mezi prvními hodnotami v tiskové zprávě na hlavičkovém papíře Porsche zmiňována spotřeba. Chrochtavé porsche má na sto kilometrů umírněné jízdy prý vystačit s 9,3 litry paliva. Emise CO2, které vypustí každý kilometr, váží 244 gramů. A maximum krouticího momentu třílitrového turbodieselu je 550 newtonmetrů.

Základní cena pro německý trh byla stanovena na 47 250 eur bez daně, což je asi 1,2 milionu korun. Podle prvních fotografií to vypadá, že nápis TDi na zádi do základní výbavy patřit nebude.

Naftové porsche je prý odpověď na požadavky evropských zákazníků. Máme, co jsme chtěli...

Turbodieselové Porsche Cayenne

P.S. Pokud vám nafta v porsche opravdu nevoní, počkejte na hybridní modely, na kterých konstruktéři pracují. Cayenne poháněné spalovacími motory a elektromotory prý vystačí na stokilometrové vyjížďce s méně než devíti litry benzinu.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.