Turbodieselové Porsche Cayenne

Turbodieselové Porsche Cayenne | foto: Porsche

Svět sportovních aut se navždy změnil: Porsche TDI je tady

  • 171
Tentokrát už se Ferry Porsche, zakladatel stejnojmenné značky, v hrobě opravdu otočil. Automobilka, která je synonymem úžasných sportovních zážitků za volantem, už si to u svých fanoušků rozházela v roce 2002 terénní obludou jménem Cayenne. A od nového roku už bude automobilům Porsche šplouchat v nádrži nafta.

Ve frontě na porsche ale bohužel nestojí jen zájemci o kultovní model 911 nebo skvělá dvojčata Boxster s Caymanem.

Oteklé porsche jménem Cayenne, které mají manažeři a blondýny rádi, protože umí skvěle přeskočit retardér před školou a při nájezdu na obrubník není třeba moc zpomalovat, se ve své druhé generaci dočkalo novoty, kterou všichni dlouho očekávali. ...a doufali, že se jí nedočkají.

Porsche bude poprvé v historii tankovat naftu, nepočítáme-li traktory značky Porsche, které vznikly v padesátých letech.

Za "pošpiněním" značky naftou stojí podle prohlášení automobilky také Evropská unie, respektive její emisní limity, které chystá. Naftový motor má vylepšit bilanci CO2, kterou flotila ze Züffenhausenu vypouští.

Dalším důvodem je nedávné převzetí vlády nad koncernem Volkswagen, k jehož trojpísmenné zkratce TDI se "modlí" hejna řidičů...

Turbodieselové Porsche Cayenne

Turbodieselový cayenne bude ke koupi od února 2009 nejprve na evropských trzích. Pod kapotou mu bude klapat šestiválec s výkonem 176 kilowattů (240 koní), který dodá Audi (člen VW Group).

Asi poprvé v historii je mezi prvními hodnotami v tiskové zprávě na hlavičkovém papíře Porsche zmiňována spotřeba. Chrochtavé porsche má na sto kilometrů umírněné jízdy prý vystačit s 9,3 litry paliva. Emise CO2, které vypustí každý kilometr, váží 244 gramů. A maximum krouticího momentu třílitrového turbodieselu je 550 newtonmetrů.

Základní cena pro německý trh byla stanovena na 47 250 eur bez daně, což je asi 1,2 milionu korun. Podle prvních fotografií to vypadá, že nápis TDi na zádi do základní výbavy patřit nebude.

Naftové porsche je prý odpověď na požadavky evropských zákazníků. Máme, co jsme chtěli...

Turbodieselové Porsche Cayenne

P.S. Pokud vám nafta v porsche opravdu nevoní, počkejte na hybridní modely, na kterých konstruktéři pracují. Cayenne poháněné spalovacími motory a elektromotory prý vystačí na stokilometrové vyjížďce s méně než devíti litry benzinu.