Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Světla, která vidí dokonce za roh

  16:19aktualizováno  16:19
Z doplňků pro automobily patřil v Brně určitě k nejobdivovanějším ve stánku firmy Hella světlomet DynaView.
Z doplňků pro automobily patřil v Brně určitě k nejobdivovanějším ve stánku firmy Hella světlomet DynaView. Tento přídavný světlomet, který je možno montovat na všechny typy nákladních a off-road vozů, má parabolu rozdělenou na dvě části a v každé z nich jiný zdroj světla. První svítí společně s dálkovými světly přímo. Druhá dokáže v okamžiku, kdy vůz vjíždí do zatáčky, osvětlit svými paprsky tu část vozovky a jejího bezprostředního okolí, kterou běžné typy osvětlení vozů ponechávají ve tmě, tedy vnitřek zatáčky. To samozřejmě výrazně snižuje nebezpečí noční jízdy v zatáčkách, neboť řidič včas může spatřit případné nebezpečí nebo překážku. Díky tomu se v zatáčkovitém terénu může řidič více uvolnit než při jízdě s klasickými světlomety, které svítí jen přímo. Princip je vcelku jednoduchý: elektronický snímač pozná podle náklonu vozu, že vjíždí do zatáčky a na začátku zatáčky zapne příslušnou žárovku ve speciálně konstruované parabole v pravé zatáčce pravé světlo, v levé se rozsvěcuje levé světlo. Když vůz ze zatáčky vyjede, snímač náklonu tato světla zase vypne. Aby se předešlo nepříjemným přechodům ze světla do tmy, stmívač postupně automaticky snižuje intenzitu světla. O řešení problému osvětlení vnitřků zatáček se už v minulosti některé firmy pokoušely, například Citroën i tuzemská Tatra, ale buď své nápady nedotáhly do konce nebo se jejich řešení neosvědčila. Světla DynaView získala jednu z cen, které odborné poroty na veletrhu udělují.

Autor:


Témata: Citroën, Tatra


Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.