Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dobře vidět něco stojí: lepší světla jsou až třikrát dražší

Mnohem lépe svítí, to je jedna ze zásadních výhod moderních aut. Výrobci dokázali za posledních několik málo let udělat obrovský krok kupředu. Jenže to také něco stojí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J54o55s97e85f 96M59i24k97i13n

17. 1. 2018 11:39

A co na to řidiči v protisměru?

A nejhorší jsou ti co střídají dvě auta s rozdílnou technologií osvětlení. Ti potom jezdí na dálkové stále, protože jinak "nevidí"

2 0
možnosti
LS

Při čtení těchto článků se mi vždy otevírá kudla v kapse. To jak jsou moderní auta nepříjemná pro protijedoucí řidiče to už nikdo nezmiňuje. Moderní auta by hlavně měly mít režim město kdy světla takřka zhasnou v případě že mají před sebou nebo za sebou vozidlo a nebo jedou po osvětlené silnici. Pak by se rychle zjistilo že 90 procent času žádná světla nepotřebujete

2 0
možnosti
KD

A jak jsou nepříjemná stará auta se špatně seřízenými světly? Kolik Fabii první generace má špatně seřízená světla? Autonivelaci by měla mít všechna auta bez rozdílu.

0 0
možnosti
LN

Mam ty nejlepsi LEDky od VW a musim uznat, ze funguji skvele. Jedine, kdy vypinam dalkove jsou dlouhe horizonty a proti jedouci kamion (kabina nad kopcem, ale svetla jeste pod nim).

Mimochodem, diky temto svetlum jsem nesrazil jednoho ozraleho "neviditelneho" chodce, co se skrabal ze skarpy na silnici. Proti jelo zrovna nejake auto se spatne serizenymi reflektory. Bez tech dalkovych do boku bych ho tutove nevidel vcas. Takto jsem to uplne v "klidu" ubrzdil a manik si jen sam rozbil cumak o asfalt.

I tohle je jedna z veci, ktera pojistovnam setri hodne velke penize.

2 1
možnosti
SN

Já jsem si do felicie koupil extra silné LED žárovky s pomocným zdrojem a mám světlo jako přes den. Samozřejmě jenom jako dálkové, kdy nikoho neohrožuji. Například na okreskách v noci. Na technickou samozřejmě vyndat, ale pro vlastní bezpečí používat. Nikoho neohrožuji ani neomezuji, používám s rozumem.

1 1
možnosti

aha, a jak jsi to dokázal ?

Felicie mají H4, takže jsi v původních světlech nechal H4 na potkávačky a na dálkový jsi namontoval extra světla ?

0 0
možnosti
LG

Tohle je něco podobného jako histerie s pneumatikami.

Platí podobný princip. Stačí jet o 10 km/h pomaleji a výhody drahé technologie se tím plně vykompenzují. Čili buď jezdíte a používáte k tomu hlavu, nebo platíte.

2 0
možnosti
Foto

Tak si říkám že je potřeba namontovat HID :-)

0 2
možnosti
JZ

J43i63ř13í 90Z26ý67k60a

16. 1. 2018 14:45

u nás nemožné, ale třeba v Británii zcela legální ...

1 0
možnosti
BH

Ono, mit dosvit 500 metru plus je parada. A opravdicka lahudka pro ridice v protismeru !

7 1
možnosti

Jestli myslíte laser, LED matrix nebo podobnou svinsky drahou záležitost, tak ta umí zatmavit tu část paprsku, kde má auto. Takže to funguje permanentně jako dálková, jen to nesvítí do očí těm před vámi a těm proti.

0 0
možnosti
MK

Lepší světla jsou prý až třikrát dražší. Ano, ale jenom v prodejních cenách automobilek. Ve výrobních cenách výrobců světel jsou to stokorunové zanedbatelné položky. To se jenom lidi nechávají dobrovolně seřezávat z bůčku.

8 1
možnosti

Dovolím si tvrdit, že rozdíl ve výrobě bude značný, např. H4 vs BiXenon, či dokonce LED. Na BiXenony potřebujete samonivelaci, čočku, startéry, el. motůrky pro aut. náklon světla, na LED potřebujete zase nejen obrovské chladiče, aby světlo z LED časem tolik nedegradovalo

0 0
možnosti
Foto

Dobře vidět něco stojí ?

Možná. Ale nejsou zas tak daleko doby, kdy nastupovaly " halogenky " , kdy se v zimě,v létě jezdilo na jedněch diagonálkách.

Jistě. Nebyl takový provoz.

A co takhle trochu zpomalit. Lepší světla, vyšší rychlost,delší brzdná dráha.

Část lidí spěchá, ušetří pár sekund, minut času, a riskují životy.

P.S. Jak pomůžou lepší světla na zvěř, která vybíhá z pole, lesa?

0 0
možnosti
JS

Kdyz vyskoci srnka 5 metru pred auto z krovi vedle silnice v zatacce jak se mi kdysi stalo, tak nepomuze nic a je uplne jedno cim svitim. Ale nekdy se ty zvirata motaj po silnici a jsou na ni jeste nez k nim auto prijede. Pak samozrejme s poradnym svetlem jsou videt na vetsi vzdalenost. Totez chodci. Adaptivni svetla navic umej kdyz jede auto proti ztlumit levej svetlomet a pritom pravym svitit na krajnici pomerne do dalky. Takze i kdyz proti me sviti auto, mam vetsi sanci videt chodce nebo cyklistu na krajnici. Totez na dalnici, jede se furt na dalkovy, akorat ze to sviti bud jen napravo, nebo vsude, podle toho co kde jede. Ale videt je furt. Kdyz se potkaj dve protijedouci auta s adaptivnima svetlama, krasne se ty kuzele svetla navzajem vyhnou. Kazdej sviti jen na svou stranu, dohromady ty dve auta osvetlej celou silnici a pritom se neoslnujou a oba videj.

S rychlosti to az tak nesouvisi, ta je stejne omezena. Akorat pri ty samy rychlosti s poradnejma svetlama je videt dal, takze prekazky nebo i jen zatacku je videt driv a tudiz se jede bezpecnejc.

Tyhle lamentace mi pripominaj dobu kdy se prechazelo z normalnich zarovek na halogeny. Ti co halogeny jeste nemeli nadavali na ty co je maj, ze moc svitej. V pristim aute ovsem uz ty halogeny meli taky a nadavat prestali a v zivote by je nenapadlo vratit se k normalnim zarovkam. Stejne je to dnes, akorat o technologickou generaci dal. Brzo to skonci tak ze v autech budou pouze LED a nic jinyho. Budeme to mit vsichni a mozna dokonce bude adaptivni LED matrix povinnej, stejne jako je dnes povinny ESP.

2 0
možnosti
JD

J34a92n 40D97l91o18u37h66ý

16. 1. 2018 11:18

Jsou nejake divne ceny: halogenove svetlo origo valeo pro me auto stoji cca 3000kc. Neorigo svetlo od pingponga cca 1800kc. Nakonec jsem koupil original, jelikoz sviti pri porovnani stejne jako druhe svetlo, co se nemenilo. Neorigo proste sviti jinak, dano dle me materialem ktery pokryva parabolu.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!