Diskuze
Dobře vidět něco stojí: lepší světla jsou až třikrát dražší
Děkujeme za pochopení.
J86o52s60e49f 29M73i29k82i63n
A co na to řidiči v protisměru?
A nejhorší jsou ti co střídají dvě auta s rozdílnou technologií osvětlení. Ti potom jezdí na dálkové stále, protože jinak "nevidí"
L27u17k81á45š 73S39v46o91b45o21d53a
Při čtení těchto článků se mi vždy otevírá kudla v kapse. To jak jsou moderní auta nepříjemná pro protijedoucí řidiče to už nikdo nezmiňuje. Moderní auta by hlavně měly mít režim město kdy světla takřka zhasnou v případě že mají před sebou nebo za sebou vozidlo a nebo jedou po osvětlené silnici. Pak by se rychle zjistilo že 90 procent času žádná světla nepotřebujete
K86a96r93e32l 82D13v64o21ř57á17k
A jak jsou nepříjemná stará auta se špatně seřízenými světly? Kolik Fabii první generace má špatně seřízená světla? Autonivelaci by měla mít všechna auta bez rozdílu.
L61i40b21o57r 60N93e38v36r35k52l25a
Mam ty nejlepsi LEDky od VW a musim uznat, ze funguji skvele. Jedine, kdy vypinam dalkove jsou dlouhe horizonty a proti jedouci kamion (kabina nad kopcem, ale svetla jeste pod nim).
Mimochodem, diky temto svetlum jsem nesrazil jednoho ozraleho "neviditelneho" chodce, co se skrabal ze skarpy na silnici. Proti jelo zrovna nejake auto se spatne serizenymi reflektory. Bez tech dalkovych do boku bych ho tutove nevidel vcas. Takto jsem to uplne v "klidu" ubrzdil a manik si jen sam rozbil cumak o asfalt.
I tohle je jedna z veci, ktera pojistovnam setri hodne velke penize.
S42t23a73n38i76s79l82a69v 59N23ý16v52l85t
Já jsem si do felicie koupil extra silné LED žárovky s pomocným zdrojem a mám světlo jako přes den. Samozřejmě jenom jako dálkové, kdy nikoho neohrožuji. Například na okreskách v noci. Na technickou samozřejmě vyndat, ale pro vlastní bezpečí používat. Nikoho neohrožuji ani neomezuji, používám s rozumem.
J98i55n66d27ř45i69c63h 70Š15k19o54p50e33k
aha, a jak jsi to dokázal ?
Felicie mají H4, takže jsi v původních světlech nechal H4 na potkávačky a na dálkový jsi namontoval extra světla ?
L26u77d51v62í18k 84G11a22j54d83o29š93í16k
Tohle je něco podobného jako histerie s pneumatikami.
Platí podobný princip. Stačí jet o 10 km/h pomaleji a výhody drahé technologie se tím plně vykompenzují. Čili buď jezdíte a používáte k tomu hlavu, nebo platíte.
M64a88r54e36k 13B28a86š52i63s14t27a
Tak si říkám že je potřeba namontovat HID :-)
J95i15ř30í 51Z72ý54k70a
u nás nemožné, ale třeba v Británii zcela legální ...
B46r33a39n46o 80H29o17r26n98a62k
Ono, mit dosvit 500 metru plus je parada. A opravdicka lahudka pro ridice v protismeru !
O96n67d72ř24e51j 28Č29a21p67k28a
Jestli myslíte laser, LED matrix nebo podobnou svinsky drahou záležitost, tak ta umí zatmavit tu část paprsku, kde má auto. Takže to funguje permanentně jako dálková, jen to nesvítí do očí těm před vámi a těm proti.
M80i10c16h62a69l 77K33r11č86á34l
Lepší světla jsou prý až třikrát dražší. Ano, ale jenom v prodejních cenách automobilek. Ve výrobních cenách výrobců světel jsou to stokorunové zanedbatelné položky. To se jenom lidi nechávají dobrovolně seřezávat z bůčku.
M46a62r13t43i89n 86Š59i28m18e34k
Dovolím si tvrdit, že rozdíl ve výrobě bude značný, např. H4 vs BiXenon, či dokonce LED. Na BiXenony potřebujete samonivelaci, čočku, startéry, el. motůrky pro aut. náklon světla, na LED potřebujete zase nejen obrovské chladiče, aby světlo z LED časem tolik nedegradovalo
J28i85ř29í 33D55v94o40ř13á54k
Dobře vidět něco stojí ?
Možná. Ale nejsou zas tak daleko doby, kdy nastupovaly " halogenky " , kdy se v zimě,v létě jezdilo na jedněch diagonálkách.
Jistě. Nebyl takový provoz.
A co takhle trochu zpomalit. Lepší světla, vyšší rychlost,delší brzdná dráha.
Část lidí spěchá, ušetří pár sekund, minut času, a riskují životy.
P.S. Jak pomůžou lepší světla na zvěř, která vybíhá z pole, lesa?
J85i10ř39í 15S36e89h46n26a76l
Kdyz vyskoci srnka 5 metru pred auto z krovi vedle silnice v zatacce jak se mi kdysi stalo, tak nepomuze nic a je uplne jedno cim svitim. Ale nekdy se ty zvirata motaj po silnici a jsou na ni jeste nez k nim auto prijede. Pak samozrejme s poradnym svetlem jsou videt na vetsi vzdalenost. Totez chodci. Adaptivni svetla navic umej kdyz jede auto proti ztlumit levej svetlomet a pritom pravym svitit na krajnici pomerne do dalky. Takze i kdyz proti me sviti auto, mam vetsi sanci videt chodce nebo cyklistu na krajnici. Totez na dalnici, jede se furt na dalkovy, akorat ze to sviti bud jen napravo, nebo vsude, podle toho co kde jede. Ale videt je furt. Kdyz se potkaj dve protijedouci auta s adaptivnima svetlama, krasne se ty kuzele svetla navzajem vyhnou. Kazdej sviti jen na svou stranu, dohromady ty dve auta osvetlej celou silnici a pritom se neoslnujou a oba videj.
S rychlosti to az tak nesouvisi, ta je stejne omezena. Akorat pri ty samy rychlosti s poradnejma svetlama je videt dal, takze prekazky nebo i jen zatacku je videt driv a tudiz se jede bezpecnejc.
Tyhle lamentace mi pripominaj dobu kdy se prechazelo z normalnich zarovek na halogeny. Ti co halogeny jeste nemeli nadavali na ty co je maj, ze moc svitej. V pristim aute ovsem uz ty halogeny meli taky a nadavat prestali a v zivote by je nenapadlo vratit se k normalnim zarovkam. Stejne je to dnes, akorat o technologickou generaci dal. Brzo to skonci tak ze v autech budou pouze LED a nic jinyho. Budeme to mit vsichni a mozna dokonce bude adaptivni LED matrix povinnej, stejne jako je dnes povinny ESP.
J75a12n 94D15l38o73u26h44ý
Jsou nejake divne ceny: halogenove svetlo origo valeo pro me auto stoji cca 3000kc. Neorigo svetlo od pingponga cca 1800kc. Nakonec jsem koupil original, jelikoz sviti pri porovnani stejne jako druhe svetlo, co se nemenilo. Neorigo proste sviti jinak, dano dle me materialem ktery pokryva parabolu.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!