Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Svou krásnou červenou felicii řádně zajel až teď, po padesáti letech

Ledeč nad Sázavou hostila o víkendu sraz automobilových veteránů. Přijel i Vladimír Krédl z Příjemek u Chotěboře s červenou felicií z roku 1961. "Nevím, co mě u škodovek pořád tak drží," kroutí hlavou zručný řidič.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

honzasl

23. 8. 2010 14:47
Japak je to s tou spolehlivostí

"Vyžadovaly sice pečlivější údržbu, ale svým majitelům dělaly vynikající službu."

No, když se tak podívám do starých čísel Světa motorů, nemám pocit, že by se na těch autech dělala jen "pečlivější údržba", ale že řidič musel být hodně zdatným mechanikem, aby to udržel v chodu. Myslím, že ti co dneska vychvalují staré vozy by se asi hodně divili, co všechno bylo potřeba řešit.

Každopádně, uznávám, že po dnešních autech po padesáti letech neštěkne pes - důvodem je to, že prostě ty felicie a oktávie se vyráběly ze strojních součástek, které vám dneska udělá každý jouda, co má doma soustruh a frézu - zatímco na dnešní auto budete za 50 let těžko shánět lisovací formy na platové výlisky. Elektronika nebude problém, plošňák a součásky se snad dají sehant vždycky........

0 0
možnosti
H

hives

23. 8. 2010 18:16
Re: Japak je to s tou spolehlivostí

Tak to bych neřekl, že po některých dnešních autech neštěkne pes. O nějakým způsobem výjimečná stará auta bude pořád zájem. A když máš dokumentaci, dokážeš nově vyrobit třeba i tu přístrojovku. Jak myslíš, že se teď staví prototypy v automobilkách, když ještě neexistuje sériové nářadí? Nemluvě o tom, že za 50 let budem technologicky zase jinde...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...