Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcaři diktují podmínky průjezdu zemí

  16:13aktualizováno  16:13
Pokutu vysokou až 115 tisíc Kč může dostat řidič kamiónu v případě, že se při průjezdu Švýcarskem nepodřídí instrukcím tamních celních orgánů a odmítne jet jinudy než Gotthardským tunelem. Nařízení švýcarského Spolkového dopravního úřadu, které začne platit od poloviny února, má optimalizovat bezpečnost a pravidelnost dopravy.

"Řidiči kamiónů, kteří se odmítnou podřídit instrukcím celnice v Basileji, mohou dostat pokutu až 5000 franků," řekl náměstek ředitele úřadu Willy Burgunder. O podobném opatření se uvažuje i na italské straně hranic, dodal.

Celní úřady v Basileji a později zřejmě i v Chiassu na italsko-švýcarské hranici mohou vyzvat řidiče, aby použil jinou trasu, přes průsmyk San Bernardino, nebo svatobernardským průsmykem.

Opatření má ulehčit dopravě a zkrátit čekací dobu na hlavní spojnici mezi jihem a severem Evropy vedoucí Gotthardským tunelem. Ten byl uzavřen od loňského 24. října, kdy zde při dopravní havárii a následném požáru zahynulo 11 lidí a shořely
desítky automobilů. 22. prosince byl tunel pro kamióny zase otevřen, ale provoz je v něm od té doby usměrněn tak, aby nákladní vozy projížděly vždy jen jedním směrem. Řidiči si stěžují na dlouhé čekací doby, které dosahují až čtyř hodin. Nyní
platí systém, že tunelem může střídavě projet vždy 200 kamiónů dodržujících vzdálenost 150 metrů mezi sebou.

Mezinárodní silniční unie (IRU) oficiálně protestovala proti omezením v silničním provozu, která považuje za porušení pravidel Světové obchodní organizace (WTO). Švýcarský dopravní úřad to odmítá a trvá na tom, že prvořadá je bezpečnost v tunelu.

Švýcarsko prosazuje přepravu nákladních vozidel po železnici přes Alpy a postupně uvádí do provozu nezbytnou infrastrukturu. Počátkem 90. let začali Švýcaři razit dva železniční tunely, jeden pod alpským hřebenem Lötschberg (35 kilometrů dlouhý) a
druhý pod svatogotthardským masívem (57 kilometrů dlouhý). Nyní jsou tyto investice důvodem kritiky, která poukazuje na zanedbání bezpečnostních standartů.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.