Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcarské elektrické žihadlo GreenGT míří na 24hodinovku do Le Mans

aktualizováno 
V roce 2011 chce švýcarská společnost GreenGT postavit na start vytrvalostního závodu 24 hodin v Le Mans vytrvalostní speciál poháněný elektromotory.

GreenGT | foto: GreenGT

Společnost GreenGT plánuje v roce 2011 závodit v nejprestižnějším vytrvalostním závodu v Le Mans se speciálem, který využívá k pohonu elektrickou energii. Vyobrazený vůz je prozatím pouze designérská studie. Vyloučena však není ani budoucí výroba silniční verze určená k běžnému provozu.

Speciál GreenGT používá dva elektromotory, každý o výkonu 100 kW. Točivý moment dosahuje úctyhodného maxima přes 2000 Nm. To vše stačí na maximální rychlost 275 kilometrů v hodině a na zrychlení z nuly na stovku za méně než čtyři sekundy.

Energii si závodní speciál bere ze dvou Lithium polymerových baterií. Elektronika vozu je potom nabíjena solárními panely.

GreenGT

Elektrický vytrvalostní supersport má podvozek z uhlíkového kompozitu. Krycí panely jsou vyrobeny ze skleněného vlákna a kola jsou vyrobena z hořčíku. To vše se podepisuje na nízké hmotnosti pouhých 860 kilogramů.

Necháme se překvapit, zda se elektrického vytrvalostního speciálu na stratu čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans opravdu dočkáme. Před lety by asi nikdo nečekal, že slavný závod jednou vyhraje vůz poháněný dieselovým motorem. A Audi R10 TDI nyní jezdí v Le Mans na špičce.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.