Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcarské elektrické žihadlo GreenGT míří na 24hodinovku do Le Mans

aktualizováno 
V roce 2011 chce švýcarská společnost GreenGT postavit na start vytrvalostního závodu 24 hodin v Le Mans vytrvalostní speciál poháněný elektromotory.

GreenGT | foto: GreenGT

Společnost GreenGT plánuje v roce 2011 závodit v nejprestižnějším vytrvalostním závodu v Le Mans se speciálem, který využívá k pohonu elektrickou energii. Vyobrazený vůz je prozatím pouze designérská studie. Vyloučena však není ani budoucí výroba silniční verze určená k běžnému provozu.

Speciál GreenGT používá dva elektromotory, každý o výkonu 100 kW. Točivý moment dosahuje úctyhodného maxima přes 2000 Nm. To vše stačí na maximální rychlost 275 kilometrů v hodině a na zrychlení z nuly na stovku za méně než čtyři sekundy.

Energii si závodní speciál bere ze dvou Lithium polymerových baterií. Elektronika vozu je potom nabíjena solárními panely.

GreenGT

Elektrický vytrvalostní supersport má podvozek z uhlíkového kompozitu. Krycí panely jsou vyrobeny ze skleněného vlákna a kola jsou vyrobena z hořčíku. To vše se podepisuje na nízké hmotnosti pouhých 860 kilogramů.

Necháme se překvapit, zda se elektrického vytrvalostního speciálu na stratu čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans opravdu dočkáme. Před lety by asi nikdo nečekal, že slavný závod jednou vyhraje vůz poháněný dieselovým motorem. A Audi R10 TDI nyní jezdí v Le Mans na špičce.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz