Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

aktualizováno 
Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.

Swincar postavila francouzská firma Mecanroc. Má kola jak od kočárku, ale je to nejlepší teréňák. Lehké vozidlo má řízené obě nápravy, ale hlavní zbraní pro jízdu v terénu jsou plně nezávisle zavěšená kola, která se na výkyvných ramenech umí doslova vykloubit a dokonale kopírují terén. Swincar se chlubí velkou světlou výškou a šplhavostí až do 70 % stoupání.

Fotogalerie

Čtyřkolka s vizáží pavouka z vědeckofantastického filmu má jen to nejnutnější. Jezdec sedí uprostřed, co nejblíž těžiště. Rám Swincaru je vyrobený z hliníků, hmotnost včetně baterie je 185 kg.

Na každém kole je malý elektromotor s výkonem 1 kW. Využívá vysokého točivého momentu (4 x 85 Nm) dostupného od nízkých otáček, který je elektromotorům vlastní. Ten se hodí právě pro jízdu v náročném terénu.

Na jedno nabití má bizarní, ani ne dva metry dlouhá čtyřkolka jezdit v terénu čtyři hodiny, nabíjení trvá dvě hodiny. Akumulátory (LiFePO4) se částečně nabíjejí rekuperací při brzdění a mají kapacitu 4 kWh. Maximální rychlost 35 km/h.

Autoři:


Témata: film, Autoweb


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.