Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

aktualizováno 
Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.

Swincar postavila francouzská firma Mecanroc. Má kola jak od kočárku, ale je to nejlepší teréňák. Lehké vozidlo má řízené obě nápravy, ale hlavní zbraní pro jízdu v terénu jsou plně nezávisle zavěšená kola, která se na výkyvných ramenech umí doslova vykloubit a dokonale kopírují terén. Swincar se chlubí velkou světlou výškou a šplhavostí až do 70 % stoupání.

Fotogalerie

Čtyřkolka s vizáží pavouka z vědeckofantastického filmu má jen to nejnutnější. Jezdec sedí uprostřed, co nejblíž těžiště. Rám Swincaru je vyrobený z hliníků, hmotnost včetně baterie je 185 kg.

Na každém kole je malý elektromotor s výkonem 1 kW. Využívá vysokého točivého momentu (4 x 85 Nm) dostupného od nízkých otáček, který je elektromotorům vlastní. Ten se hodí právě pro jízdu v náročném terénu.

Na jedno nabití má bizarní, ani ne dva metry dlouhá čtyřkolka jezdit v terénu čtyři hodiny, nabíjení trvá dvě hodiny. Akumulátory (LiFePO4) se částečně nabíjejí rekuperací při brzdění a mají kapacitu 4 kWh. Maximální rychlost 35 km/h.

Autoři:


Témata: film, Autoweb


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.