Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

aktualizováno 
Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.

Swincar postavila francouzská firma Mecanroc. Má kola jak od kočárku, ale je to nejlepší teréňák. Lehké vozidlo má řízené obě nápravy, ale hlavní zbraní pro jízdu v terénu jsou plně nezávisle zavěšená kola, která se na výkyvných ramenech umí doslova vykloubit a dokonale kopírují terén. Swincar se chlubí velkou světlou výškou a šplhavostí až do 70 % stoupání.

Fotogalerie

Čtyřkolka s vizáží pavouka z vědeckofantastického filmu má jen to nejnutnější. Jezdec sedí uprostřed, co nejblíž těžiště. Rám Swincaru je vyrobený z hliníků, hmotnost včetně baterie je 185 kg.

Na každém kole je malý elektromotor s výkonem 1 kW. Využívá vysokého točivého momentu (4 x 85 Nm) dostupného od nízkých otáček, který je elektromotorům vlastní. Ten se hodí právě pro jízdu v náročném terénu.

Na jedno nabití má bizarní, ani ne dva metry dlouhá čtyřkolka jezdit v terénu čtyři hodiny, nabíjení trvá dvě hodiny. Akumulátory (LiFePO4) se částečně nabíjejí rekuperací při brzdění a mají kapacitu 4 kWh. Maximální rychlost 35 km/h.

Autoři:



Nejčtenější



Další z rubriky

Zkusili jsme nové Audi A8, nejchytřejší auto na světě

Audi A8

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky....

Mikro hot-hatch. Stokoňová Kia Picanto je zábavný mrňous

Kia Picanto

Picanto je nejmenší a nejlevnější kia. Městské mini přijíždí v drsňácké verzi X-Line. Za jednoduchou techniku se...

Malý svalovec představuje nový diesel. První jízda Fordem Ecosport

Ford Ecosport

Má parádní design, pohon všech kol a rezervu na dveřích kufru, jak to mívali jeho prapředci do terénu. Ford Ecosport se...

Škoda Superb 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Superb 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 75 877 km, diesel
640 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz