Každé třetí ojeté auto v Německu má přetočený tachometr

  12:30aktualizováno  12:30
Každé třetí ojeté auto v Německu má přetočený tachometr. Vyplývá to alespoň z odhadu, který zveřejnil Automobilový klub Německa (AvD). Zařízení, která umožňují počet najetých kilometrů snížit, se přitom dají na internetu podle německých médií pořídit už za několik desítek eur.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Odborníci odhadují, že auto, u něhož se nelegálně snížil počet najetých kilometrů, lze prodat v průměru o 3 000 eur (asi 81 000 korun) dráže, než kdyby se prodávalo se skutečně najetým počtem kilometrů. Škody, které přetáčení tachometrů německému hospodářství způsobí, vyčísluje autoklub ADAC na šest miliard eur ročně (162 miliard korun).

„Přetočení tachometru je dnes s příslušným vybavením hračka. Většinou trvá jen vteřiny, a i když je protizákonné, nabízí se všude už od 50 eur za auto,“ tvrdí ADAC, podle něhož žádný z dnešních vozů není proti manipulaci s tachometrem zcela zabezpečen.

Přetočení tachometru je podle německých zákonů hodnoceno jako podvod, za který hrozí pokuta nebo až roční vězení.

V Česku se stáčí ve velkém

Společnost Cebia, která se v Česku zabývá prověřováním historie ojetin, uvádí, že upravený stav tachometru má 40 % vozidel. „Nejčastěji se stáčejí nejprodávanější modely značek Škoda, Volkswagen, Audi, BMW, Ford a Renault,“ uvádí Jan Dryák z Cebie.

„Po těchto vozech je největší poptávka, mají největší podíly na prodejích ojetin, a proto u nich podvodníci nejvíce stáčejí počítadla ujetých kilometrů.“ Naopak nejméně jsou stáčeny vozy korejských značek Kia a Hyundai. Např. Hyundai i30 má 18procentní podíl stočených vozů nebo Kia Ceed 16procentní podíl, ale také třeba Toyota Yaris (21 % stočených), Seat Ibiza (18 % stočených) nebo Opel Corsa (17 % stočených).

U vozidel z individuálního dovozu ze zahraničí je podle Cebie riziko stočení vždy minimálně o 23 % vyšší než u stejných tuzemských automobilů.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Zapomenutý génius z Brna maloval slavné porsche. Zemřel příliš mladý

Moravská galerie v Brně představila 1. listopadu 2018 výstavu Jiřího Kuhnerta...

Dílo Jiřího Kuhnerta, který se z pozice technologa brněnského Zetoru dostal až k návrhům pro automobilku Porsche,...

Autofotka týdne: závodní Aero Minor se opět chystá na okruh v Le Mans

Legendární automobil se čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans účastnil v roce 1949,...

Téměř sedmdesátiletý závodní speciál Aero Minor Sport se opět chystá na závod v Le Mans, tentokrát ovšem v kategorii...

VIDEO: Jak šel čas s pařížským autosalonem, který slaví 120 let

Jak šel čas s pařížským autosalonem

Pařížský autosalon je nejstarší a nejslavnější automobilovou přehlídkou světa. První se konal před 120 lety. Podívejte...

Najdete na iDNES.cz