Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rudá raketa startuje z Ruska: tajemný sporťák akvella bude za hubičku

  9:00aktualizováno  9:00
Na čtyřdveřové kupé už si troufají i Rusové. Značka TagAZ, dosud žijící hlavně z výroby modelů odložených korejskými automobilkami, letos začne nabízet dramaticky vyhlížející sportovně tvarovaný liftback.

TagAZ PS511 "Akvella" | foto: TagAZ

Za patnáct let existence nabrala automobilka usazená mezi Rostovem na Donu a ukrajinskou hranicí kuráž a rozhodla se představit vlastní model. A rovnou to bude sporťák. Prozatím kolují po internetu obrázky červeného liftbacku odvážných tvarů. Nový model se má podle neoficiálních zdrojů jmenovat Akvella, dosud ho automobilka prezentovala pod kódovým označením PS511.

V Rusku se má prodávat za částku odpovídající 8 900 eurům (asi 230 tisíc korun). Server LeftlaneNews si všímá, že cenovky kolem devíti tisíc eur jsou dnes teritoriem dacií a lad.

TagAZ PS511

Další fotky modelu zde

Nakolik bude akvella sporťákem, se teprve uvidí. Zatím slibuje ABS, klimatizaci, vyhřívaná sedadla a nějaké airbagy. Za příplatek budou sportovní sedačky a fešná litá kola.

Může se hodit

Chcete si koupit nové auto? Vybírejte z nabídky na Automodul.cz.

Pod kapotou má mít 1,6, víc se neví. Další podrobnosti se autosvět dozví v srpnu na autosaloně v Moskvě. Prodej má odstartovat v říjnu. Jinam než na ruský trh se TagAZ podle všeho s akvellou nechystá. Pokusy o evropskou homologaci asi značka neplánuje, může to být tedy příležitost pro sběratele kuriozit. Jen budou muset autu zůstat ruské SPZky.

Velké plány

TagAZ je malá mladá ruská automobilka od Azovského moře, jejíž historie začíná na jaře 1997. Rok nato spustila licenční výrobou korejských Daewoo Lanos a Nubira. Pak se v jejích fabrikách vyráběly Citroën Berlingo a různé hyundaie. Před dvěma roky začal TagAZ s plánováním nového výrobního závodu. K hlavnímu v Taganrogu a dalšímu v Rostovu má přibýt třetí v Bangladéši. TagAZ nakoupil pozemky v oblasti Kishoreganj v centrálním Bangladéši a první auto chce v nové fabrice vyrobit ještě letos.

Nyní vyrábí TagGAZ auta vycházející z čínských modelů značky Chery a BYD. Automobilka je prý dnes schopná vyrábět ve svých provozech až dvacet rozdílných modelů. Dodnes tak nabízí třeba první generaci Hyundaie Santa Fe nebo dokonce prehistorický SsangYong Korando, který prodává pod jménem TagAZ Tager.





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.