Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železný rytíř je nejrychlejší tahač světa

aktualizováno 
Využívá běžný motor a sériově vyráběnou dvouspojkovou převodovku, přesto se Iron Knight společnosti Volvo Trucks stal nejrychlejším nákladním vozidlem světa. Tento týden se mu podařilo pokořit hned dva stávající rychlostní rekordy v kategoriích 500 a 1000 metrů s pevným startem.

Železný rytíř pokořil mezinárodní rychlostní rekord v jízdě na 1000 metrů s pevným startem s průměrnou rychlostí 169 km/h a časem 21,29 sekundy. Uspěl také v podobné kategorii 500 m s pevným startem, a to s rychlostí 131,29 km/h a časem 13,71 sekundy.

Fotogalerie

Za volantem vozidla seděl Boije Ovebrink, který má s pilotováním závodních vozidel (včetně tahačů) více než 30 let zkušeností. Už dříve překonal pět rychlostních rekordů a v roce 1994 se stal vítězem Evropského poháru tahačů.

„Tohle auto lze popsat jediným slovem: dokonalost. Je nádherné na pohled a výkon, který máte k dispozici s plynem na podlaze, se nedá s ničím srovnávat. Je to už třetí rekordní vozidlo, které řídím, a podle mě si speciály „Wild Viking” a „Mean Green” nemohly přát lepšího nástupce,” říká Boije Ovebrink.

Rekordní jízda proběhla na uzavřeném zkušebním okruhu v severním Švédsku. Nyní oba rekordy přezkoumává Mezinárodní automobilová federace FIA.

Volvo Iron Knight

„Na vývoji vozidla s nedostižným výkonem se v těsné spolupráci podíleli specialisté z hned několika oddělení společnosti Volvo Trucks. Až na srdce jsme vozidlo The Iron Knight od základu postavili ručně. Skutečnost, že jsme místo jednoho získali hned dva rekordy, je naprosto úžasná,” neskrývá nadšení Olof Johansson, technik společnosti Volvo Trucks.

„To, že Iron Knight je vybavený identickou převodovkou, kterou montujeme do sériových vozidel Volvo FH, je něco, na co jsme opravdu pyšní,” přiznává Claes Nilsson, prezident a výkonný ředitel automobilky.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.