Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tajný závod: stařičké stadiony jedou i stovkou

  13:20aktualizováno  13:20
Vzduch prořízlo burácení nastartovaných motorů a křižovatka pod Prašným mostem se na okamžik ztratila v mlze z výfukových plynů. Krátce nato se z ní za hlasitého prskání vyřítily desítky stařičkých motorek.

Tajný závod Stadionů | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Šestadvacátý ročník tajného závod mopedů značky Stadion odstartoval pár minut po druhé hodině odpoledne v sobotu v Praze.

Nadšenci, kteří doma v garáži oprašují veterána z padesátých let, měli jediný cíl: co nejrychleji a pokud možno vcelku dojet do sto kilometrů vzdálených Modliboh u Českého Dubu na Liberecku. Sraz měli v Praze na Bílé Hoře. Pak se hromadně přesunuli na křižovatku Špejchar, kde závod už tradičně začíná.

"Startují po vzoru formule jedna. Čekají na zelenou," usmívá se motocyklový nadšenec Petr Nováček, který se přišel podívat na start.

Závodící mopedy zpravidla nejsou obyčejné. Jejich majitelé si je totiž mohou různě upravovat. Měnit karburátory, zapalování, brzdy i jiné drobnosti. Žádná přesně daná pravidla pro to neexistují – moped tak může jet místo padesátky i stovkou. "Někteří jezdci to berou vážně a jde jim hlavně o výhru. Jiní závodníci vyjíždějí hlavně kvůli tradici a pro zábavu," připomíná Nováček.

Stejně tak jako si tito nadšenci nelámou hlavu regulemi kolem vylepšování svých strojů, neřeší ani dopravní předpisy. Jízda na červenou pro ně není žádný problém. Letos však zřejmě byli ukáznění. Policie totiž tvrdí, že jí závod žádné starosti nezpůsobil.

Tajný závod mopedů vychází z myšlenky stejnojmenného filmu, kdy se parta motorkářů vsadila, kdo první zdolá kontinent od Atlantiku po Pacifik.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.