Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak takhle vypadá úplně nové Audi A4

  15:46aktualizováno  29. srpna 10:43
První oficiální obrázky a informace týkající se nového Audi A4 jsou venku. Zvenčí se revoluce nekoná, uvnitř přibývalo místo a konstruktéři zapracovali hlavně na lepším rozdělení hmotnosti.

Audi A4 | foto: Audi

Nový model se čtyřmi kroužky na kapotě přiváží vše, nač jsme zvyklí se u audi dívat. Oko kritika vzhled nového modelu ohodnotí jako rozsáhlejší facelift.

Jak bývá zvykem, je nový model o něco větší než předchůdce, v případě A4 je to nárůst ze 4 metrů 59 centimetrů na čtyři metry sedmdesát. Víc než design se měnila mechanika. Přední náprava se posunula o 154 milimetrů více dopředu, audi tak uberou něco ze své nedotáčivosti.

Díky rozvoru 2808 mm budou mít cestující vzadu o 36 milimetrů víc místa pro nohy.

Šířka je 1,83 metru, hmotnost narostla na 1410 kilogramů ve verzi se základním benzinovým čtyřválcem. Proudění vzduchu vzdoruje nová A4 aerodynamickým koeficientem Cx=0,27.

Základní Audi A4 bude pohánět benzinový motor 1,8 TFSI se sto sedmdesáti koňskými silami. Přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec má maximální krouticí moment 250 Nm, na sto kilometrů jízdy vystačí se 7,2 litry paliva, vypustí 169 g/km CO2 a zrychlí z nuly na stovku za 8,4 sekund.
 
Natural bude spalovat také 3,2litrový šestiválec s výkonem 265 koní, který se alespoň pro začátek postaví na vrchol nabídky. Maximální krouticí moment 330 Nm rozjede novou A4 z nuly na stovku za 6,2 sekundy. Maximum je elektronicky omezeno na 250 kmh.

Turbodiesely mají objemy 2,0, 2,7 a tři litry. Nejmenší z nich má výkon 143 koní a krouticí moment vrcholí na 320 newtonmetrech. Šestiválce nabídnou 190 a 240 koní a 400 a 500 Nm.

Oficiálně se nové Audi A4 představí na autosalonu ve Frankfurtu, který otevírá pro veřejnost 13. září. Základní cena pro německý trh má být kolem 26 tisíc euro.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.