Také vozík musí mít pojištění

Na povinné ručení za přívěsný vozík, který slouží například k převozu materiálu nebo koní, by motoristé neměli zapomínat, či na něm dokonce šetřit.
Na povinné ručení za přívěsný vozík, který slouží například k převozu materiálu nebo koní, by motoristé neměli zapomínat, či na něm dokonce šetřit. To nevyváží případné komplikace, kterým se řidič vystavuje v případě nehody vozíku nebo policejní kontroly. "Když nehodu zaviní řidič, který má za automobilem připojený nepojištěný vozík, jsou dvě možnosti: buď škodu způsobí pojištěné auto a náhrada škody se řeší z povinného ručení, nebo je na vině nepojištěný vozík a škodu poškozeným uhradí Česká kancelář pojistitelů. Ta bude celou částku následně soudně vymáhat na majiteli nepojištěného vozíku," vysvětluje Josef Daniška z pražské dopravní policie. Řidič s nepojištěným přívěsem každopádně neunikne blokové pokutě ve výši až 500 korun. "Policie také řidiče oznámí příslušnému okresnímu úřadu, od kterého mu ve správním řízení hrozí mnohem vyšší sankce," říká Josef Daniška. "I na přívěs řidič dostane doklad o zaplacení povinného ručení a pro cestu do zahraničí také zelenou kartu," ujišťuje Dagmar Koutská z České pojišťovny. Roční pojistné přívěsu s celkovou hmotností do 750 kilogramů stojí u Kooperativy 156 korun, Česká pojišťovna je o deset korun levnější.