Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Takeri: těšte se na novou Mazdu 6

  16:00aktualizováno  16:00
První generaci Mazdy 6 zdobily fenomenální jízdní vlastnosti, ta druhá jde v jejích stopách neméně úspěšně a nová už trénuje na start. Koncept takeri, jeden z nejdůležitějších na autosalonu v Tokiu, naznačuje, jak by novinka mohla vypadat.

Mazda Takeri | foto: Mazda

Premiéra nové Mazdy 6 je naplánovaná na autosalon do Paříže na říjen 2012, je tedy nejvyšší čas začít spekulovat o její podobě.

U Mazdy mají ve zvyku si designérské styly pojmenovávat, tomu novému říkají Kodo. Jeho nejnovější interpretací je takeri.

Fotogalerie

Nejčerstvější koncept je dílem Akiry Tamataniho.

Ten považuje za jednu z nejpovedenějších partií takeri záď. Právě nějak takhle by také mohl vypadat zadek nové šestky, prozradil exkluzivně pro iDNES.cz. Tamatani také upozorňuje na výrazné proporce a silné dynamické linie, které tvoří široká ramena červeného konceptu a sbíhají se na čumáku. Fajnšmekrům ještě ukazuje jemné prolisy na bocích.

Čtyřmístný interiér s fešáckými sportovními koženými sedadly dozná na cestě k sériové podobě ještě množství umírňujících úprav. Zato fešácká přístrojovka vypadá docela reálně.

Mazda Takeri

Koncept sportovního sedanu, který se představil na 42. tokijském autosalonu, je 4,85 metru dlouhý, šířka je 187 a výška 143 centimetrů. Vzdálenost mezi osami obřích kol 245/40 R20 (rozvor) je 2,83 metru.

Přední poháněná náprava je McPhersonovská, zadní víceprvková. Pod kapotou má takeri naftový 2,2litrový motor nové generace SKYACTIV, propojený s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Mazda Takeri

Mazda slibuje dojezd až 1 500 kilometrů na jednu nádrž. To i díky start-stop systému a hlavně novému systému rekuperace brzdné energie. Unikátní systém i-ELOOP nespoléhá na tradiční akumulátory, vyrobenou a ušetřenou elektřinu ukládá v kondenzátorech.

i-ELOOP

Inteligentní energetická smyčka ("Intelligent Energy Loop")

Systémy rekuperačního brzdění rychle získávají na popularitě jako jedna z cest ke snižování spotřeby paliva. Jsou založeny na myšlence využít elektromotor či alternátor při zpomalování automobilu jako generátor elektrické energie. V hybridních modelech mají systémy rekuperačního brzdění většinou velký elektromotor a samostatný akumulátor.

Systém rekuperačního brzdění od Mazdy je jedinečný tím, že využívá kondenzátor – elektrotechnickou součástku sloužící k dočasnému uchování elektrického náboje. Oproti akumulátoru se kondenzátor nabíjí i vybíjí daleko rychleji a při dlouhodobém používání neztrácí své původní vlastnosti. Na rozdíl od hybridů nevyžaduje řešení Mazdy samostatný elektromotor nebo akumulátor.

i-ELOOP, jak se systém jmenuje, převádí kinetickou energii automobilu, která se uvolňuje při zpomalování, na energii elektrickou. Ta je následně využívána k napájení klimatizace, audio systému a dalších elektrických spotřebičů ve voze.

Mazda Takeri

Mazda i-ELOOP
Sestává z alternátoru střídavého napětí 12-25 V, nízkoodporového elektrického dvouvrstvého kondenzátoru a stejnosměrného měniče. V okamžiku, kdy řidič uvolní pedál plynu a rychlost vozu začne klesat, začíná i-ELOOP získávat elektrickou energii.

Alternátor střídavého napětí generuje elektřinu pod napětím až 25 V, kterou následně ukládá. Kondenzátor byl vyvinut speciálně pro použití v motorových vozidlech a lze ho plně nabít během několika málo sekund. Předtím, než je elektřina distribuována ke spotřebičům, převádí ji stejnosměrný měnič z 25 na 12 V.

Systém také dle potřeby dobíjí akumulátor vozu. Protože i-ELOOP pracuje pokaždé, když automobil zpomaluje nebo jede setrvačností, pomáhá šetřit palivo, které by k výrobě odpovídajícího množství elektrické energie spotřeboval spalovací motor.

i-ELOOP se začne objevovat v mazdách během roku 2012. V běžném provozu s častým střídáním zrychlování a zpomalování může systém zlepšit spotřebu paliva až o 10 procent.







Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Ferrari 458 4,5 SPIDER
Ferrari 458 4,5 SPIDER

r.v. 2012, naj. 22 200 km, benzín
4 999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.