Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Takhle se vozí emírové z Abu Dhabi

aktualizováno 
Panovnický tuning podstoupil legendární terénní Mercedes G. Jediný exemplář spotřeboval hromadu karbonu a chromu. Že jede sám emír, dají okolí vědět ve dne výfuky, v noci silná světla.

AS55K Yaas Edition | foto: A.R.T. Tuning

Vlastnit automobil, který nebude mít nikdo jiný na světě, je snem mnoha motoristů. Jen někomu se však může splnit a je k tomu potřeba mít hodně naditou peněženku. Asi tak, jako má panovnická rodina z Abu Dhabi ze Spojených Arabských Emirátů.

Její členové rozhodně nemohou jezdit jen tak v něčem, a tak speciálně na žádost rodiny vládnoucího emíra německá tuningová společnost A.R.T. upravila terénní Mercedes-Benz G55 AMG. Vznikl tak luxusní unikát s označením AS55K Yaas Edition, který je výjimečný v mnoha ohledech.

Tak především svým výkonem, protože přeplňovaný vidlicový osmiválec byl vyladěn až na 620 koní (456 kW), což je o 120 koní více než v sériovém provedení. Nepřekvapí proto i zvětšené brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu, které jsou v obou případech ventilované. Zakusují se do nich vpředu osmi- a vzadu čtyřpístkové třmeny. Aby bylo vůbec možné použít tak velké brzdy, postavili tuneři z A.R.T. "géčko" na 22palcová litá kola mono ART1 s vysoce leštěnou povrchovou úpravou.

Ale o techniku v tomto případě ani moc nejde. Neomezené prostředky se podepsaly nejen na luxusu a komfortu vozu, ale také na jeho svébytném vzhledu. Aerodynamický paket včetně spoileru na zádi střechy propůjčil AS55K Yaas Edition nové pozoruhodné obrysy. Všechny nové díly jsou přitom vyrobeny z uhlíkových vláken (karbonu) a na karoserii je nemůžete přehlédnout.

Kromě spoileru na střeše jde také o oba nárazníky, lemy blatníků, masku chladiče, kliky dveří, kryt náhradního kola, vnější zrcátka, kapotu nebo kryt motoru. Karbonové součásti jsou ručně leštěny, čímž vynikne magická trojrozměrná struktura tohoto stále ještě luxusního a vysoce pevného materiálu. Právě co největší využití uhlíkových vláken a jejich leštěná úprava byly jedním z požadavků panovnické rodiny.

Karbonové díly a černé lakování karoserie kontrastují s leštěnými kovovými a chromovanými díly, které samozřejmě také nemohou chybět. Mají však jen dekorativní charakter jako v případě větracích otvorů na předních blatnících. Snad jen rám s nášlapy pod zadním nárazníkem má nějaký praktický význam.

V Emirátech asi bývají hluboké temné noci nebo v Abu Dhabi nefunguje veřejné osvětlení či bude mercedes vyrážet hodně do divoké noční pouště. Tolik světel se na vozidle jen tak nevidí. K tomu, aby si šejk "posvítil" na celou poušť, má k dispozici hlavní světlomety s dvojicí xenonových výbojek na každé straně a dále potom dalších osm přídavných xenonových světel. Když se AS55K Yaas Edition celý rozsvítí, každý obyvatel Abu Dhabi bude vědět, že právě projíždí někdo z emírské rodiny, což má rozhodně své výhody.

Ale co ve dne? K rychlému rozpoznání od ostatních "běžných" teréňáků by mohl sloužit výfukový systém, jehož trojité chromované koncovky ústí ven z obou boků před zadními koly. Jeho grandiózní zvuk zřejmě nemůže být ignorován. A aby si panovnická rodina udržela alespoň nějaké soukromí před okolním světem, když už tedy každý ví, komu vozidlo patří, jsou okna pokryta chromovaným tónováním, takže dovnitř není vůbec vidět.

A že by se bylo na co dívat. Tedy alespoň z pohledu výbavy vozu a použitých materiálů v kabině, které podněcují téměř všechny smysly. Sedadla, přístrojová deska, výplně dveří i centrální konzola jsou pokryty vonnými materiály. Na čalounění jsou použity ty nejjemnější sametové nebo děrované napa kůže či alcantary ve skořicových a antracitových barvách. Broušená kůže je použita také na koberečky, které jsou okrášleny logem A.R.T. A nesmíme zapomenout ani na karbonové doplňky na přístrojové desce, středovém tunelu nebo volantu se zlatým zbarvením.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.