Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taková luxusní octavia – Audi A5 Sportback

  14:00aktualizováno  14:00
Někdo to může nazvat kočko-psem, ale mnohým se tento styl bude zamlouvat. Audi připravilo liftback z kupé A5. Vedle sportovního stylu nabídne novinka díky své karoserii i vysokou míru praktičnosti. Novinka se postaví BMW 5GT, ale také novému Passatu CC.

Styl nižších kategorií aut začíná inspirovat prémiových automobilů. Na trh míří další liftback, tedy automobil se siluetou sedanu, ale s pátými dveřmi nad zavazadlovým prostorem. Pro jednodušší představu, jedná se o typ karoserie, který již ve druhé generaci používá Škoda Octavia.

Audi A5 Sportback

Doposud prémiové značky nabízely klasické sedany, kombíky a případně krátké hatchbacky, ale to jen u modelů nejnižších řad. Jenže komu se kombík nelíbí, může oprávněně namítat, že využitelnost kufru sedanu je velmi omezená. Klasická silueta sedanu je u prémiových vozů téměř povinností, ale praktičnost by se taky hodila.

A právě kombinaci těchto dvou vlastností nabízí karoserie typu liftback. V některých případech sice sedan moc nepřipomíná, jako například u Renaultu Laguna všech generací, ale třeba u domácí octavie se to designérům podařilo. A ve své podstatě kompilát sedanu a liftbacku je i nový superb. Jenže to jsou všechno auta nižší střední či střední třídy.

V prémiové třídě sice Audi kdysi podobnou koncepci nabízelo, ale s novějšími modelovými řadami se srovnalo s německou konkurencí Mercedesu a BMW, které se drží klasických typů karoserií. Tedy držely. U BMW míří na trh model 5 Gran Turismo, který má zadní dveře velmi podobné konstrukce s tuzemským superbem druhé generace. Tedy lze otevřít pouze malý otvor, nebo celou zadní stěnu.

Mercedes liftback nemá, ale i u něj se Audi inspirovalo. Model CLS byl totiž prvním čtyřdveřovým kupé novodobé historie. A právě na tuto módu, podpořenou například Passatem CC nebo na druhé straně spektra Porsche Panamerou, Audi s modelem A5 Sportback reaguje.

Audi A5 Sportback

Velikostí osciluje novinka těsně nad modelovou řadou A4, část dílů pak pochází z kupé A5. Oproti němu ale má delší rozvor a i celkovou délku. Většina zákazníků ale bude novinku porovnávat především s A4. Oproti sedanu této řady je při výběru stejného motoru novinka zhruba o 100 000 korun dražší.

Po praktické stránce se musíme novince podívat nejdřív do kufru. Objem 480 litrů je stejný jako u sedanu A4 a o deset litrů menší než u kombi této řady. Využitelnost je někde mezi, tolik jako do kombi se do sportbacku nevejde, ale oproti sedanu je zavazadlový prostor mnohem lépe využitelný.

Pokud budou hrát hlavní roli emoce, tak jistě zaujme dynamická silueta, která připomíná kupé. Zadní hrana není příliš výrazná a téměř plynule přechází do pozvolna se svažujícího zadního okna a střechy. Sportovní švih dodávají bezrámové dveře, které ke sportovnímu kupé tak nějak patří. Celkový styl ale nikterak nevybočuje z aktuálního designu Audi. Což platí především pro přední část. Stejně charakteristické jsou i zadní svítilny.

Zpočátku výrobce nabídne čtveřici motorů. Pro příznivce benzinu ale jen jeden, milovníci nafty si naopak budou moci vybírat ze tří motorů.

Audi A5 Sportback

Nejlevnějším modelem bude A5 Sportback se základním dvoulitrovým dieselem s výkonem 125 kW a točivým momentem 350 Nm. Výrobce předběžně počítá s cenou 966 000 korun, ale to se do září může ještě změnit, Audi určuje ceny podle aktuálního kurzu koruny a eura.

Silnější naftové motory nabídnou výkon 140 kW u motoru 2,7 TDI a 176 kW u motoru 3,0 TDI, který bude dostupný ve verzi quattro. Základní ceny budou v těchto případech 1 060 000 a 1 237 000 korun. Jediná v počátku nabízená benzinová verze nabídne 155 kW z dvoulitrového turbomotoru, za kterou si Audi bude účtovat rovný milion korun.

Později se nová A5 objeví na trhu v dalších dvou variantách. S motorem 2,0 TFSI bude k dispozici i verze quattro a nejvyšší benzínovou motorizací bude motor 3,2 FSI s výkonem 195 kW. Opět ve verzi quattro. Dva očekávané motory se budou dodávat se sedmistupňovým dvojspojkovým automatem S Tronic. Stejnou převodovkou se pak bude moci pochlubit i nejsilnější diesel. Pro zbylé agregáty dá Audi na výběr mezi šestistupňovým manuálem a automatem Multitronic.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.