Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taky máte doma "šunku"?

  15:17aktualizováno  15:17
Chudí američtí majitelé automobilů značky Dodge se ode dneška mohou oprávněně vyvyšovat nad zazobané finančníky, kteří se vozí v drahých mercedesech. Německá auta se totiž ukázala být proti levným americkým vozům co do kvality a spolehlivosti učiněnými "šunkami".

Poslední výzkum kvality automobilů v USA by nadmul pýchou nemajetného prodavače bot Ala Bundu, vlastníka stěží pojízdného dodge z populárního televizního seriálu Ženatý se závazky.

Naopak bankéřka ze sousedství Marcy zřejmě nevěří svým očím, když ráno v novinách zjistí, že "ten ubožák a parazit Bunda" má nakonec lepší auto, než je její mercedes.

Šok Marcy a satisfakci Alovi mohl přinést každoroční průzkum kvality osobních automobilů koupených v USA. Anketa u více než 50.000 vlastníků vozů jako obvykle zjistila, že nejkvalitnější jsou japonská auta, vcelku dobře je na tom General Motors a nejhorší jsou Korejci, ale i německý Volkswagen. 

Přímo šokující však bylo umístění německé značky Mercedes-Benz až v poslední třetině žebříčku spolu s takovými vozy, jako je Kia, Daewoo nebo Volkswagen. Mercedes přitom předstihly sesterské americké značky Chrysler, Plymouth a těsně i samotný Dodge.

Neuvěřitelný obrat je do značné míry důsledkem zlepšení vozů Chrysler po fúzi s německou společností Daimler-Benz v roce 1998 do skupiny DaimlerChrysler. Daimler tehdy vyhlašoval, že naučí americkou firmu vyrábět kvalitní vozy.

Němcům se však stalo, že sami u sebe na kvalitu zřejmě nějak zapomněli. Poslední verze modelů sportovní třídy M i luxusních sedanů třídy E totiž trpí nebývale velkým množstvím problémů.

"Tempo zhoršování u třídy E je větší než u všech ostatních vozů v celém odvětví osobních automobilů," uvedl Joe Ivers z výzkumné firmy J.D. Power and Associates.

Mercedes-Benz E270 CDI

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.