Poslední výzkum kvality automobilů v USA by nadmul pýchou nemajetného prodavače bot Ala Bundu, vlastníka stěží pojízdného dodge z populárního televizního seriálu Ženatý se závazky.
Naopak bankéřka ze sousedství Marcy zřejmě nevěří svým očím, když ráno v novinách zjistí, že "ten ubožák a parazit Bunda" má nakonec lepší auto, než je její mercedes.
Šok Marcy a satisfakci Alovi mohl přinést každoroční průzkum kvality osobních automobilů koupených v USA. Anketa u více než 50.000 vlastníků vozů jako obvykle zjistila, že nejkvalitnější jsou japonská auta, vcelku dobře je na tom General Motors a nejhorší jsou Korejci, ale i německý Volkswagen.
Přímo šokující však bylo umístění německé značky Mercedes-Benz až v poslední třetině žebříčku spolu s takovými vozy, jako je Kia, Daewoo nebo Volkswagen. Mercedes přitom předstihly sesterské americké značky Chrysler, Plymouth a těsně i samotný Dodge.
Neuvěřitelný obrat je do značné míry důsledkem zlepšení vozů Chrysler po fúzi s německou společností Daimler-Benz v roce 1998 do skupiny DaimlerChrysler. Daimler tehdy vyhlašoval, že naučí americkou firmu vyrábět kvalitní vozy.
Němcům se však stalo, že sami u sebe na kvalitu zřejmě nějak zapomněli. Poslední verze modelů sportovní třídy M i luxusních sedanů třídy E totiž trpí nebývale velkým množstvím problémů.
"Tempo zhoršování u třídy E je větší než u všech ostatních vozů v celém odvětví osobních automobilů," uvedl Joe Ivers z výzkumné firmy J.D. Power and Associates.
Mercedes-Benz E270 CDI |