Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tata chce nano nabídnout Američanům, první kousky se v Indii losují

aktualizováno 
Indická automobilka Tata Motors hodlá do tří let zahájit prodej nejlevnějšího vozu světa Nano rovněž v USA. Do Evropy by se auto mělo dostat během příštích dvou let. Automobilka zahájila v pondělí prodej svého superlevného modelu na domácím trhu. Majitele prvních aut vybere počítač.

Tata Nano Europa | foto: Tata

Automobilka začala nano v Indii prodávat za zhruba 100 tisíc rupií (přibližně 40 tisíc Kč). Spotřebitelé si však k této částce budou muset připočítat daně a provizi prodejce, takže se konečná cena vyšplhá na zhruba 130 tisíc rupií (přibližně 50 tisíc Kč). Ceny jednotlivých modelů se liší v závislosti na oblasti, kde v Indii nano kupujete.

Nano sice oficiálně na trh vstoupilo, na silnicích se ale objeví až v červenci, kdy začnou dodávky prvních kusů. Společnost Tata začátkem března uvedla, že plánuje v roce 2010 nebo 2011 prodávat v Evropě inovovanou verzi nana pod označením Europa. Vůz by měl plnit evropské emisní i bezpečnostní standardy.

Šéf automobilky Ratan Tata nyní prohlásil, že do tří let by měla firma vyvinout také verzi pro americký trh, který má některé specifické požadavky. Třeba poptávku po automatické převodovce. Jako ideální se jeví kombinace s variátorovým automatem. Nano pohání dvouválcový benzinový motor s výkonem 35 koní.

Speciální rezervační systém

Automobilka Tata zvolila netradiční model prodeje prvních kusů. Majitele prvních sto tisíc aut vybere losováním počítač. Až do náběhu plné výroby se bude Tata Nano prodávat s pomocí speciálního rezervačního systému.

Zájemci si budou muset za šest dolarů koupit "rezervační formulář". Kupovat losy-rezervace bude možné od 9. do 25. dubna. V následujících 60 dnech bude počítač náhodně vybírat, kdo si bude moci nano koupit. Neúspěšní se přesunou do klasického pořadového listu.

Tata také připravila ve spolupráci s indickou centrální bankou a dalšími patnácti vybranými bankami speciální model financování pro nízkopříjmové zákazníky, kterým bude stačit počáteční splátka ve výši 57 dolarů.

Záruka na 24 tisíc kilometrů

Tata Nano bude k mání ve třech stupních výbavy: standardní, vyšší CK a nejvyšší LX, která dostane mimo jiné centrální zamykání, mlhovky a poznáte ji podle zadního spojleru na střeše. Výrobce poskytuje na auto osmnáctiměsíční záruku omezenou 24 000 kilometry. Tata slibuje, že nabídne také stylové doplňky, jako je telefon Nano Phone nebo hodinky Titan Nano.

Nano se mělo původně začít prodávat již loni v říjnu, firma však byla nucena přestěhovat hlavní továrnu na jeho výrobu kvůli násilným protestům zemědělců. Podle představitelů podniku bude dokončení této továrny s kapacitou 250 tisíc vozů ročně trvat ještě minimálně rok.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.